جانشین فرمانده ناجا گفت: اخطار می‌دهیم که سمت خاک ما نباید گلوله‌ای رد و بدل شود؛ اشتباهی دو گلوله خمپاره نزدیک مرز ما افتاده بود که تذکرات لازم را دادیم و امیدواریم آرامش ایجاد شود. 

سردار قاسم رضایی ظهر امروز در حاشیه پنجمین مرحله از طرح برخورد با اراذل و اوباش که توسط فرماندهی انتظامی تهران بزرگ به اجرا درآمد، در جمع خبرنگاران درباره درگیری‌های به وجود آمده بین دو کشور ارمنستان و آذربایجان اظهار کرد: یکی از مطالبات جدی ما به عنوان همسایه هر دو کشور این است که موضوع را به صورت گفتمان حل و فصل کنند.

 

جانشین فرمانده نیروی انتظامی افزود: در چند روز گذشته درگیری بین این دو کشور شدت پیدا کرده و با یکدیگر تبادل آتش دارند ما موضوع را رصد می‌کنیم و حتی صبح امروز بنده به مرزبانان دو طرف پیام فرستادم.

 

سردار رضایی خاطرنشان کرد: درخواست ما از این دو کشور این است که مسائل را به صورت مذاکره با یکدیگر حل و فصل و آرامش ایجاد کنند البته تبادل آتش آنها را رصد می‌کنیم و این درگیری به نفع هیچیک از دو کشور نیست و ممکن است دیگران این مسئله به وجود آمده را مورد سوءاستفاده قرار دهند.

 

وی یادآور شد: البته اخطار می‌دهیم که سمت خاک ما نباید گلوله‌ای رد و بدل شود؛ اشتباهی دو گلوله خمپاره نزدیک مرز ما افتاده بود که به آنها تذکر دادیم و امیدواریم آرامش ایجاد شود.



تاريخ : چهار شنبه 9 مهر 1399برچسب:, | 12:18 | نويسنده : مسعود |

 

فرماندار فسا از ابتلای ۱۶ دانش آموز و ۲ تن از معلمان در این شهرستان به کرونا خبر داد.

حسین آرگیو در گفتگو با مهر با بیان اینکه پس از اعلام ابتلای این دانش آموزان مدارس مورد نظر تعطیل شدند افزود: در سایر مدارس نیز با مشاهده کوچک‌ترین علائم در دانش آموزان، قرنطینه دو هفته‌ای برای دانش آموزان اعمال می‌شود.

 

وی در ادامه افزود: در خصوص معلمان نیز با مشاهده کوچک‌ترین علائم به مدت دو هفته در قرنطینه به سر ببرند.

 

فرماندار فسا با یادآوری اینکه شهرستان فسا دارای ۴ حوزه آموزش و پرورش است افزود: به جز آموزش و پرورش شهر فسا، بخش شید کوه، بخش ششده و مدیرت آموزش عشایر در این شهرستان فعالیت می‌نمایند.

 

آرگیو در ادامه افزود: به جز شهر فسا در بخش شش ده هم ۳ نفر مبتلای کرونا اعلام شده است که به مدت دو هفته این مدارس تعطیل شدند.

 

فرماندار فسا با تاکید بر اینکه حضور در مدارس اجباری نیست افزود: معلمان موظف به تشکیل کلاس برای دانش آموزان حاضر در مدرسه هستند هرچند این دو ساعت به نظر نمی‌رسد چندان در روند آموزشی دانش آموزان مؤثر باشد.

 

آرگیو با اشاره به اینکه تعطیلی مدارس در اختیار شهرستانها نیست افزود: ما تابع نظرات ستاد کرونا هستیم و بهتر است والدین دانش آموزان بیشتر به فعالیت‌های مجازی دانش آموزان در مقابل حضور در کلاس توجه کنند.

 

فرماندار فسا با بیان اینکه طبق آمار موجود تنها ۴۳ درصد دانش آموزان در کلاس‌های حضوری شرکت می‌کنند افزود: با بررسی‌های صورت گرفته اکثر این دانش آموزان یا در مدارس روستایی حضور دارند و یا به دلیل اشتغال پدر و مادر ناچار به شرکت در کلاس هستند.

 

آرگیو در خصوص تمهیدات صورت گرفته برای پیشگیری در ابتلای دانش آموزان به کرونا در مدارس گفت: تمامی مدارس بصورت مکانیزه یا دستی در ورود دانش آموزان مراحل ضدعفونی و داشتن ماسک را کنترل می‌کنند و حضور با ماسک در مدارس الزامی است.

 

فرماندار فسا افزود: با همکاری گروه‌های جهادی در سراسر شهرستان ماسک و مواد ضدعفونی به تعداد کافی تأمین و در اختیار مدارس و دانش آموزان قرار گرفته است و در این خصوص کمبودی نداریم.



تاريخ : چهار شنبه 9 مهر 1399برچسب:, | 12:16 | نويسنده : مسعود |

 

محمود احمدی نژاد در پاسخ به صحبت هنرمند آمریکائی آنجلینا جولی در خصوص وجود تبعيض ساختاری در جهان در توییت شخصی خود نوشت:

 

با صحبت صريح شما درباره وجود تبعيض بنيادين در جهان موافقم. تبعيض، فقر، جنگ و نا امنی محصول مديريت فعلی است. كه بر قدرت طلبی و سلطه جويی استوار است. جامعه انسانی نيازمند احترام، صحبت، همكاری و صداقت است. برای اصلاح وضع جهان همه با هم و متحد تلاش خواهيم كرد.



تاريخ : چهار شنبه 9 مهر 1399برچسب:, | 12:12 | نويسنده : مسعود |

 

تلویزیون کویت لحظاتی پیش با قطع برنامه های خود اقدام به بخش آیاتی از قران کریم کرد.

به گزارش تسنیم، تلویزیون کویت خبر درگذشت امیر این کشور را لحظاتی پیش اعلام کرد.

 

شبکه المیادین گزارش داد که تلویزیون کویت با قطع برنامه‌های عادی خود اقدام به پخش آیاتی از قرآن کریم کرد که این امر احتمالاً نشان از درگذشت یکی از شخصیت‌های بلندپایه خاندان حاکم در این کشور دارد.



تاريخ : چهار شنبه 9 مهر 1399برچسب:, | 12:8 | نويسنده : مسعود |

 

اداره هواشناسی استان تهران اعلام کرد: از امروز با افزایش ابر رگبار و بارش باران در شهر و برف و مه در ارتفاعات استان تهران پیش‌بینی می‌شود. 

به گزارش ایرنا از اعلام  اداره هواشناسی استان تهران، بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی روز سه‌شنبه هواشناسی نشان می‌دهد، آسمان استان تهران طی پنج روز آینده نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد خواهد بود.

 

همچنین طی امروز و فردا کاهش محسوس دما و از پنجشنبه افزایش دما  انتظار می‌رود. 

 

این گزارش حاکی است: بیشینه و کمینه دمای هوای پایتخت در  روزهای سه شنبه ۲۲ و ۱۵ ، چهارشنبه ۲۳ و  ۱۴، پنجشنبه ۲۶ و ۱۷ ،جمعه ۲۹و ۱۹ و شنبه ۳۰ و ۲۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.



تاريخ : چهار شنبه 9 مهر 1399برچسب:, | 12:6 | نويسنده : مسعود |

 

 

سازمان هواشناسی امروز (سه شنبه) برای ۱۲ استان از جمله استان های مازندران، گیلان، تهران و ارتفاعات سمنان رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی کرد. 

به گزارش ایرنا از سازمان هواشناسی، امروز در برخی نقاط مازندران، گیلان، تهران، ارتفاعات سمنان و برخی نقاط استان‌های کرمان، یزد، اصفهان، فارس، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

 

این وضعیت روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در استان‌های واقع در غرب و جنوب غرب نواحی مرکزی برخی نقاط استان‌های کرمان، یزد، فارس، سیستان و بلوچستان و روزهای جمعه و شنبه در شمال غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های مرکزی رشته کوه البرز است.

 

براساس این گزارش، پنجشنبه و جمعه شاهد افزایش نسبی دما در نوار شمالی کشور خواهیم بود.



تاريخ : چهار شنبه 9 مهر 1399برچسب:, | 12:3 | نويسنده : مسعود |

 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اظهاراتی جنگ طلبانه علیه ایران را مطرح کرده و گفت که این رژیم حمله پیش دستانه علیه ایران را نادیده نمی گیرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز سه شنبه در یک سخنرانی در مراسمی که به مناسبت جنگ رژیم صهیونیستی با مصر و سوریه (یوم کیپور) در سال 1973 برگزار شده بود در اظهاراتی ضد ایرانی گفت: حمله پیش دستانه کار سختی است. می دانم که اگر ایران بخواهد خود را در مناطق شمالی(سرزمین‌های اشغالی) مستقر کند، آماده مبارزه با آن ها هستیم. این درس مستقیم جنگ یوم کیپور است.

نتانیاهو ادامه داد: ما هر کاری برای حفاظت از اسرائیل انجام خواهیم داد و از حمله پیش دستانه رویگردان نیستیم.

در جنگ یوم کیپور که با حمله غافلگیرانه مصر و سوریه علیه مواضع رژیم صهیونیستی در صحرای سینا و بلندی های جولان آغاز شد، بخش زیادی از مناطقی که شش سال قبل در جنگ شش‌روزه به تصرف رژیم صهیونیستی درآمده بود، توسط اعراب بازپس گرفته شد.



تاريخ : چهار شنبه 9 مهر 1399برچسب:, | 11:39 | نويسنده : مسعود |