از ستاره های سینما چه خبر؟!!

 

 گریم متفاوت بهنوش طباطبایی در نقش شوکت در نمایش «روزهای رادیو» به کارگردانی و نویسندگی محمد رحمانیان.

 



تاريخ : چهار شنبه 30 بهمن 1398برچسب:بازیگران,طنازطباطبائی,بازیگر,اخبار سینما,خبر فوری, | 15:52 | نويسنده : مسعود |

 

 

استاد علوم سیاسی، نویسنده و از کارشناسان آشنا با سیاست داخلی و خارجی با گرایش اصلاح طلبی و آزادی خواهانه است. صادق زیباکلام دکترای علوم سیاسی از دانشگاه برادفورد انگلیس دارد و هم اکنون استاد تمام دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران است؛ ما چگونه ما شدیم؟( ریشه یابی علل عقب ماندگی در ایران) و غرب چگونه غرب شد؟ دو کتاب معروف و پرفروش وی در میان مجموعه آثار مکتوب اوست.

 

چندی پیش گپ و گفت مفصلی درباره اوضاع سیاسی امروز کشور و آسیب شناسی سه انتخابات گذشته در سالهای 92، 94 و 96 و چشم انداز آرایش سیاسی نیروها در انتخابات مجلس 98 و ریاست جمهوری 1400 انجام دادیم. بخش اول این گفت‌وگو را می توانید اینجا بخوانید.

  مشروح بخش دوم گفت و گوی خبر فوری با زیباکلام را در زیر می‌خوانید:

 خبر فوری: آقای زیباکلام شما گفته اید اگر هر کسی جای روحانی بود و همین سیاستها را دنبال می‌کرد به همین جا می‌رسید. بعضی از اصلاح طلبان می‌گویند اگر آقای عارف در سال ۹۲ در صحنه انتخابات می‌ماند و آنها سمت روحانی نمی‌رفتند امروز لااقل یک دولت اصلاح‌طلب با شاخصه‌ها و هویت اصلاح‌طلبی داشتیم. چقدر این گزاره را نزدیک به واقعیت می‌دانید؟

 زیباکلام: من این موضوع را اصلا قبول ندارم. از قدیم می‌گویند کج بنشین ولی راست بگو.  دل من از روحانی خون است، ولی واقع مطلب این است که اگر آقای عارف به جای روحانی رئیس جمهور شده بود چه بسا وضعیت ما خراب‌تر از امروز می‌بود و من معتقدم که اتفاقاً قدرت پشت‌پرده و چانه‌زنی روحانی بسیار بیشتر از عارف است. به این معنا که حاکمیت یک جاهایی و در مواقعی باز ملاحظاتی برای روحانی انجام می‌دهد اما "سنار" حاضر نبودند برای عارف چنین ملاحظاتی را به خرج بدهند و چه بسا برای آسیب دیدن جریان اصلاحات می‌گذاشتند آبرو و حیثیت اصلاح‌طالبان بیشتر از این برود.

 خبر فوری: به همین دلیل است که حضور عارف در مجلس دهم و ریاست فراکسیون امید هم  نیز موفق نبوده است؟

زیباکلام: بله. به نظرم خیلی پیچیدگی ندارد که چرا آقای عارف برای انتخابات مجلس یازدهم ثبت‌نام نکرد. ایشان در سال ۹۴ بیشترین رای در تهران یعنی نزدیک به یک و نیم میلیون رای را از آن خود کرد، اما اگر فرض کنیم امروز انتخابات باشد و آقای عارف هم ثبت نام کرده و تایید صلاحیت شده است من فکر نمی‌کنم که آقای عارف در تهران ۱۰۰ هزار رای هم بیاورد با این وضعیت، اگر من هم به جای آقای عارف بودم دوباره در انتخابات ثبت‌نام نمی‌کردم.

تفاوت من با آقای عارف این است که هر دو نفر ما در این امتحان رد شدیم اما من خداوکیلی درسم را خوانده بودم و تنها بدشانسی آوردم که امتحانم را خوب ندادم، اما آقای عارف یک شب هم نخوانده بود

حال ممکن است شما به من بگویید آقای زیباکلام شما  خودت هم مثل آقای عارف هستید و فراموش نکنید سال ۹۶ که کرمانشاه زلزله آمد مردم پس از فراخوان شما برای کمک به زلزله‌زدگان در عرض ۷۲ ساعت ۳۴ میلیارد تومان پول به حساب شما واریز کردند، اما اگر امروز خدای نکرده اتفاق دیگری بیفتد مردم دوزار هم به حسابت نمی‌ریزند و شما هم دست کمی از آقای عارف ندارید.

اما من در پاسخ به این سئوال می‌گویم من یک تفاوت با عارف دارم و آن اینکه عارف تمام مدت در این چهار سال سکوت کرد و تنها چیزی که من در این مدت در مجلس از ایشان شنیدم اظهاراتی درباره ضرورت رسیدگی به وضعیت سه کولبری بود که در سرما مانده بودند . اما من در تمام این مدت برعکس آقای عارف تلاش کردم، حرف زدم، در فضای مجازی پست گذاشتم، سخنرانی کردم و از آقای روحانی پرسیدم که چرا اینگونه رفتار می‌کنید؟ به آقای عارف و خاتمی انتقاد کردم و این کاری بود که از دست من برمی‌آمد.

تفاوت من با آقای عارف این است که هر دو نفر ما در این امتحان رد شدیم اما من خداوکیلی درسم را خوانده بودم و تنها بدشانسی آوردم که امتحانم را خوب ندادم، اما آقای عارف یک شب هم نخوانده بود.

بنابراین من اگر امروز فحش و بد و بیراه بشنوم ناراحت می‌شوم، اما دلم خوش است که تلاش خودم را کردم و هرکاری که می‌توانستم انجام دهم، انجام دادم. ولی من دوست دارم آقای عارف به من بگوید که ایشان در این ۴ سال کدام تلاش را انجام داده‌اند؟ آقای خاتمی به من بگوید من این تلاش را کردم و توانستم مثلا این کار را انجام دهم؟

تنها کسی که ازاصلاح‌طلبان من دیدم در این چهار سال دوید و یقه پاره کرد تا وضعیت کشور اصلاح شود مصطفی تاجزاده بود اما آقایان دیگر اگر آب آمده ایران را برده آنها را خواب برده است، این یک واقعیت تلخ است.

به نظر من فردی مانند احمد زیدآبادی شش برابر عارف می‌دود و تلاش می‌کند، عباس عبدی هم همینطور، من با آنها اختلاف نظرهای زیادی دارم اما دارند کار می‌کنند. عبدی، مرعشی و کرباسچی هم دارند کارهایی در راستای بهبود وضعیت موجود جریان اصلاحات انجام می‌دهند اما شما به من بگویید آقای عارف، موسوی لاری، شورای عالی اصلاح طلبان و آقای خاتمی چه کار کرده‌اند؟ هیچ کاری نکرده اند تنها چیزی که ما از آقای خاتمی ‌شنیدیم این بود که بعد از این همه سکوت در دیدار نوروز امسال با اعضای فراکسیون امید گفت که با دوباره "تکرار" کردن من هم کسی نمی‌آید برود پای صندوق رای بدهد.

تنها کسی که ازاصلاح‌طلبان من دیدم در این چهار سال دوید و یقه پاره کرد تا وضعیت کشور اصلاح شود مصطفی تاجزاده بود اما آقایان دیگر اگر آب آمده ایران را برده آنها را خواب برده است، این یک واقعیت تلخ است

من بارها نوشته و از آقای عارف و فراکسیون امید خواسته‌ام که طرح اصلاح قانون انتخابات را به مجلس ببرید و مقابل نظارت استصوابی بایستید. این نظارت با این شکل در هیچ کشوری وجود ندارد که گروهی بیایند به صورت فله‌ای افراد را رد صلاحیت کنند. کجای دنیا چنین چیزی را داریم و یا اعضای فراکسیون امید جمع شوید و اصلاح قانون انتخابات را مطرح کنید. مسلم است که حتی  اگر در مجلس هم رای بیاورد در شورای نگهبان یا مجمع تشخیص مصلحت نظام قطعاً رد شود، ولی با این کار شما به مردم نشان می‌دهید که شما تلاش خود را انجام داده‌اید و مخالف این رویه هستید اما شما این کار را هم انجام ندادید! نه آقای عارف انجام داد و نه آقای حضرتی. تنها خانم سلحشوری، دکتر صادقی و علی مطهری و غلامرضا حیدری کارهایی در این مدت انجام داده و حرف‌هایی زده‌اند که تعدادشان به اندازه انگشتان یک دست هم نمی‌رسد.

آقای عارف روزی که شما رئیس فراکسیون امید شدید ۱۰۵ رای داشتید. از این تعداد اگر  ۱۰ درصد شان هم بیایند و این طرح‌ها را به مجلس ببرند ما راضی هستیم اما این کار را نکردید. این‌ها را من نباید بگویم. آقای عارف باید بگوید. آنهایی که چشم و چراغ فراکسیون امید و اصلاح طلبان بودند باید بگویند. این است که می‌گویم اگر نمایندگان لیست امید در دور بعد رای نیاورند، خیلی نباید ناراحت باشند.

اما من با بضاعت خودم سعی کردم یک چیزهایی بگویم و بنویسم. ما خیلی وقت نداریم و کم کم باید سیاست‌هایی که درست نبوده را درست کنیم. حالا اگر اصولگراها و اصلاح‌طلبان این‌ها را نگویند بالاخره یک کسی روزی پیدا می‌شود که این حرف‌ها را بگوید.

بعضی وقت‌ها من فکر می‌کردم این که بعد از ۲۹ اردیبهشت رفتار آقای روحانی تغییر کرده است شاید به خاطر برادرش باشد و یا کاری انجام داده گزکی دست قوه قضاییه دارد که مماشات می‌کند اما بعد از آن که آقای حسین فریدون  ۵_ ۶ سال محکومیت پیدا کرد و به زندان رفت سوال اینجاست که الان دیگر چرا آقای روحانی دارد به این مماشات ادامه دهد؟!

من دو سال پیش در صفحه اینستاگرامم یک تحلیل بلندبالا نوشتم  و چون حجمش زیاد بود در سه صفحه گذاشتم. خلاصه‌اش این بود که فروش بنزین ۱۰۰۰ تومانی خیانت به آینده کشور است‌ و بالاتر از همه خیانت به مستضعفین و محرومین است. با این استدلال که یک خانواده ۳ نفره با درآمد ماهانه ۱۰ میلیونی و ۲ اتومبیل بیشتر از یارانه بنزین استفاده می‌کند تا مستخدم همان خانواده که برای رسیدن به محل کارش باید دو سه تا اتوبوس عوض کند.

مرکز پژوهش‌های مجلس بررسی کرده و نشان داده بود که قیمت تمام شده بنزین ۳ تا ۴ هزارتومان است و دولت که این بنزین را 1000 تومان به مردم می‌فروشد و 3 هزارتومانی که دارد برای بنزین یارانه می‌دهد، کسی که دو اتومبیل دارد 21 برابر بیشتر گیرش می‌آید تا کسی که اتومبیل ندارد و حقوق ماهانه‌اش با اضافه کاری به یک میلیون و ۳۰۰هزار تومان می‌رسد. من این حرف را زدم و پای آن هم ایستادم اما دارند به من فحش می‌دهند و به من می‌گویند که تو باعث و بانی این طرح و گرانی بودی و این خون‌هایی که ریخته شد مسئولیتش با توست!

 خبر فوری: به نظر شما اگر دو سه سال قبل این کار با شیب ملایمی صورت می‌گفت و افکار عمومی اقناع و با مردم صحبت می‌شد و بعد از آن به صورت پلکانی قیمت بالا می‌رفت بهتر نبود تا اینکه تصمیم یک شبه گرفته شود و هزینه به کشور و مردم تحمیل شود؟

زیباکلام: بله. متاسفانه بدبختی این مملکت این است که همه می‌خواهند محبوب باشند و پوپولیسم واقعا بدبختی این کشور است. سرطان مهلک نیست، اما پوپولیسم مهلک است و همه می‌خواهند محبوب و وجیه المله باشند. هیچ کس نمی‌آید مسولیت طرحی که ممکن است کمی‌ مردم را تحت فشار قرار دهد بپذیرد.

سر قضیه بنزین دیدید که تا درگیری شد و افرادی کشته شدند بازی "کی بود کی بود من نبودم" شروع شد  و آقای روحانی که گفت من خبر نداشتم؛ بقیه هم گفتند که ما نبودیم و کار ما نبود و هر کدام از آقایان از یک سمت فرار کردند.

اتفاقا مردم این‌ها را خوب می‌فهمند. آقای روحانی شما باید می‌آمدید در تلویزیون و با مردم حرف می‌زدید و می‌گفتید که این کار خیلی سخت است و ما هم اشتباه کردیم همان زمان که زیباکلام گفت فروش بنزین 1000 تومانی خیانت به کشور است، همان موقع باید شروع می‌کردیم و قیمت را به 1400 و 1600 و 6 ماه بعد به 1800 تومان افزایش می‌دادیم و سال بعد آن را به 200 و 2500 می‌رساندیم تا امروز اینگونه نشود. این‌ها که دیگر بدیهیات کشورداری و ساده است. این‌ها را هم من باید به شما بگویم. اینها را هم بلد نیستید؟!

خبر فوری: یعنی عملکرد خود روحانی در گسترش اعتراضات و اینکه بگوید"من هم تا صبح جمعه از گران شدن قیمت بنزین خبر نداشتم"  تاثیر نداشت؟

زیباکلام: چرا. قطعا رفتار آقای روحانی تاثیر داشت و من او را مقصر می‌دانم و فقط هم قضیه بنزین نیست؛ همین که جدی نیست و رفتار وی به گونه ای است که انگار هیچ اتفاقی در مملکت نیفتاده است. انگار نه انگار که تورم و گرانی وجود دارد ولی واقعا دلیلش را نمی‌دانم.

خبر فوری: شما دلیل مماشات رئیس جمهور در برابر دیگر نهادها و ارگان های نظام  و عدم پیگیری مطالبات مردمی که به او رای دادند را چه می‌دانید؟

زیباکلام: بعضی وقت‌ها من فکر می‌کردم این که بعد از ۲۹ اردیبهشت رفتار آقای روحانی تغییر کرده است شاید به خاطر برادرش باشد و یا کاری انجام داده گزکی دست قوه قضاییه دارد که مماشات می‌کند اما بعد از آن که آقای حسین فریدون  ۵_ ۶ سال محکومیت پیدا کرد و به زندان رفت سوال اینجاست که الان دیگر چرا آقای روحانی دارد به این مماشات ادامه دهد؟!

شاید آقای روحانی دارد یک جاهایی را می‌بیند که من نمی‌بینم شاید آقای روحانی به من بگوید زیباکلام فکر نکن که خیلی چیزی سرت می‌شود. من هم چیزهایی را که تو می‌گویی می‌فهمم اما جایی را دارم می‌بینم و ملاحظاتی دارم که  فراتر از دلایل است.

 خبر فوری: پس با این اوصاف می‌گویید اصول‌گراها از این خلاء استفاده می‌کنند و در انتخابات سال 98 به مجلس راه پیدا می‌کنند؟

زیباکلام: اصولگراها همانقدر منزجر و مورد تنفر مردم هستند که اصلاح‌طلبان هستند و آقای روحانی هست. جریانی از نارضایتی توده مردم نسبت به اصلاح‌طلبان اصولگرایان به عنوان جریان سوم دارد با ملاقه‌ای که به دست گرفته این سرشیرها را به نفع خود جمع می‌کند که این جریان همان جبهه پایداری و جریانات تندرو و جریان احمدی‌نژاد و طرفدارانش است. این جریان آمده و به دلیل بغض و کینه‌ای که مردم نسبت به اصلاح طلبان و روحانی پیدا کرده‌اند می‌گویند که ما با اینها نیستیم و از آنها جدا هستیم.

به نظر من شخص آقای احمدی نژاد10 تا 15 میلیون رای دارد. زمانی فکر می‌کردم تنها کسی که بیشتر از احمدی نژاد رای دارد شخص سید محمد خاتمی است اما الان بیشترین رای و محبوبیت را در کشور احمدی نژاد دارد و از این محبوبیت هم هم دارد استفاده می‌کند و افراد خود را می‌خواهد به مجلس بفرستد

اصلا سردادن شعارهای عدالت خواهی، آرمان خواهی، مدیریت جهادی، مردمی بودن همه بهره‌برداری کردن از نارضایتی مردم است. وقتی نگاه می‌کنید می‌بینید تمام کسانی که دارند این شعارها را می‌دهند همه در این 40 سال کارها و پست های مهمی‌ داشته‌اند. این ها که امروز وارد عرصه سیاست نشدند؟ شما خودتان زمانی که کاره‌ای بوده اید چه کار کرده‌اید؟

 

البته به نظر من شخص آقای احمدی نژاد10 تا 15 میلیون رای دارد. زمانی فکر می‌کردم تنها کسی که بیشتر از احمدی نژاد رای دارد شخص سید محمد خاتمی است اما الان بیشترین رای و محبوبیت  را در کشور احمدی نژاد دارد و از این محبوبیت هم هم دارد استفاده می‌کند و افراد خود را می‌خواهد به مجلس بفرستد.

از این رو معتقدم که در مجلس آینده یاران آقای احمدی نژاد، جبهه پایداری و تندروها پایگاه بسیار مستحکمی پیدا می‌کنند و از آن پایگاه برای تصاحب کرسی ریاست جمهوری در سال 1400 استفاده می‌کنند و شورای نگهبان هم وقتی این پایگاه مستحکم را ببیند روی آن‌ها حساب باز می‌کند و می‌بیند این ها کسانی نیستند که بشود به راحتی حذف شان کرد و صدای آن‌ها را نشنید؛ بنابراین به احتمال زیاد خود آقای احمدی نژاد در سال 1400 رئیس جمهور می‌شود.

 

 خبر فوری: یعنی تحلیل شما این است که آقای احمدی نژاد رئیس جمهور بعدی است و برعکس سال 96 این بار از فیلتر شورای نگهبان عبور می‌کند و تائید صلاحیت می‌شود؟

زیباکلام: بله به پشتوانه پایگاه قدرتمندی که در انتخابات امسال و مجلس یازدهم از سوی جبهه پایداری و جریانات تندرو پیدا می‌کند این اتفاق می‌افتد.

 

خبر فوری: یعنی در انتخابات سال 1400 امثال آقای علی لاریجانی هیچ شانسی برای رئیس جمهور شدن ندارند؟ حتی اگر اصلاح طلبان از او حمایت کنند؟

 زیباکلام: نه آقای لاریجانی، نه آقای باهنر، نه احمد توکلی هیچ شانسی برای ریاست جمهوری آینده ندارند، چون مردم پای صندوق نمی‌روند.

چرا جبهه پایداری در انتخابات موفق می‌شود؟ چون مردم پای صندوق نمی‌روند و در نتیجه نامزدهای جبهه پایداری و جریان تندرو در تهران با 200 یا 300 هزار رای به مجلس راه پیدا می‌کنند. آقای حمید رسایی و الیاس نادران و دیگر نامزدهای شان با 300 یا نهایتا 400 هزار رای در تهران و شهرهای بزگ به مجلس می‌روند و این رای، 1.5 میلیون رای عارف در انتخابات مجلس دهم نخواهد بود.

در مناطق دور افتاده و حوزه‌های انتخابیه کوچک هم که نه بحث جبهه پایداری است و نه اصلاح‌طلب و اصولگراست بلکه آنجا مناسبات قومی و طایفه ای است و اصلا مسائل سیاسی در سطح ملی در آنجا مطرح نیست.

 خبر فوری: با توجه به کتابی که درباره رضاشاه نوشته اید، دلیل اینکه عده ای از مردم به خصوص جوانان دهه هفتادی و دهه هشتادی که او را ندیده اند در اعتراضات سال 96 شعار "رضاخان روحت شاد" سردادند چه بود؟

زیباکلام: این به دلیل بغض و کینه ای است که این‌ها از ما دارند و گرنه شما فکر می‌کنید آن کسانی که می‌گویند رضاخان روحت شاد رفته اند راجع به او مطالعه کرده و کتاب خوانده اند. نه اگر این طور بود به جز کتاب من که مجوز انتشار در داخل نگرفت، همه کتاب‌هایی که در این 40 سال درباره رضاشاه منتشر شده است او را به خیانت و فساد متهم کرده‌اند و بنابراین باید عکس این اتفاق می‌افتاد. چون شما در تلویزیون، رادیو، کتاب، مدرسه، دانشگاه ، حوزه علمیه و همه جا گفتید رضاخان بد بوده است اما چون می‌بینند شما با او بدهستید این شعار را سر می‌دهند. آن‌ها چون می‌بینند شما با سید حسن نصرالله خوب هستید، شعار نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران سر می‌دهند. در حقیقت، مشکل آن ها من و شما هستیم. چون از ما بغض و کینه دارند، ما به سمت هر کسی که برویم این باعث می‌شود که آن بغض و کینه به سمت او هم کشیده شود و متقابلا ما هم به هر کسی بگوییم بد است آن ها می‌گویند پس او حتما آدم خوبی بوده است.

 



 

 

همزمان با ایام چهلمین روز شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همرزمان شهیدشان، از روز گذشته در نقاط مختلف ایران و سایر کشور‌های منطقه مراسم‌هایی برگزار شده و این مراسم‌ها تا روز‌های آتی ادامه خواهد داشت.

 

همچنین قرار است مراسم بزرگ چهلم شهید سلیمانی و همراهان شهیدش در تهران به صورت مجزا در روز پنجشنبه ۲۴ بهمن‌ماه پس از نماز مغرب و عشاء با حضور اقشار و آحاد مختلف مردم در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شود.

مراسم ویژه اربعین سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهان در کرمان نیز در روز ۲۷ بهمن‌ماه و در سایر مراکز استان‌ها و شهر‌های کشور نیز بین ۲۴ تا ۲۷ بهمن‌ماه متناسب با شرایط و برنامه‌ریزی‌های استانی برگزار خواهد شد.

شب گذشته ۲۰ بهمن، مراسم چهلمین روز شهادت حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش، با حضور سردار «علی فدوی» جانشین فرمانده کل سپاه، خانواده سردار سلیمانی و جوانان محور مقاومت و ملیت‌هایی از کشور‌های جهان و هم‌چنین اقشار مختلف مردم قم در مصلی قدس قم برگزار شد.

سفارت ایران در لبنان و جنبش حزب‌الله نیز به مناسبت چهلمین روز شهادت حاج قاسم سلمیانی و همرزمانش، مراسمی را در بعلبک با حضور شیخ «محمد یزبک» نماینده شرعی رهبر معظم انقلاب اسلامی و «عباس خامه یار» رایزن فرهنگی ایران در لبنان برگزار کردند.



تاريخ : چهار شنبه 23 بهمن 1398برچسب:خبر,خبرفوری,شهادت سردارسلیمانی,چهلم سردار دلها,مراسم بزرگذاشت سرداردلها, | 18:0 | نويسنده : مسعود |

 

 

22 بهمن برای من از بچگی معنی نداشت جز تعطیلی خوشحال کننده اما چند سالیه شده جزو روزهایی که توی تقویم روزشماریش میکنم ...روزی که بیام توی میدان انقلاب و فریاد بزنم که پای آرمان های امام خمینی هستم ، بیام و ثابت کنم که پای عهدی که با خدای خودم بستم هستم...بله 22 بهمن الان برای من جز تعطیلی برای من معنای ثابت کردن خودم به خودم است ...

 

در ادامه از برنامه های 22 بهمن در تهران برایتان خواهم نوشت؛

 

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی جزئیات ویژه برنامه‌های راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران و سطح کشور را تشریح کرد و شعار «مرگ بر آمریکا» و «لبیک یا رسول الله» را محور شعارهای راهپیمایی امسال برشمرد.

اصغر آبخضر امروز در نشست خبری تشریح ویژه برنامه‌های یوم‌الله ۲۲ بهمن که در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد از پیش‌بینی حضور حداقل ۴ میلیون نفر جمعیت در تهران و بیش از ۴۵ میلیون نفر در دیگر شهرهای کشور در راهپیمایی امسال ۲۲ بهمن خبر داد و گفت: در ۲۲ بهمن ماه امسال ملت ایران همچون ۳۵ سال گذشته بر شعار «مرگ بر آمریکا» و «لبیک یا رسول الله» اصرار داشته و وحدت و شعارهای خود را به عنوان گزینه‌های روی میز ملت ایران در بیش از هزار شهر و شهرستان و ۵ هزار روستای سراسر کشور به دشمنان ارائه می دهند.

او گفت: در شامگاه ۲۱ بهمن ماه (شب ۲۲ بهمن) راس ساعت ۲۱ اقشار مختلف مردم به یاد تکبیرهای شب‌های بهمن ۵۷ نوای تکبیر سر می‌دهند و همزمان با طنین گلبانگ تکبیر، آسمان تمام مراکز استان‌ها و ۳۲۰ شهر و روستای کشور و ۲۰ نقطه از شهر تهران نورباران و نورافشانی می‌شود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به برنامه‌های روز ۲۲ بهمن گفت: مراسم ویژه ۲۲ بهمن همزمان با هزار بخش، شهر و شهرستان و ۵ هزار روستای کشور، در شهر تهران از ساعت ۹ صبح و از مسیرهای ۱۰ گانه تعریف شده به سوی میدان آزادی آغاز خواهد شد؛ راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال با حضور نخبگان، ورزشکاران، قهرمانان المپیکی، جهانی و آسیایی و برگزیدگان و مدال‌آوران المپیادهای علمی جهانی، جلوه‌های ویژه‌ای را به تصویر خواهد کشید.

آبخضر ادامه داد: در روز ۲۲ بهمن ماه که به عنوان روز ملی جمهوری اسلامی در خارج از کشور شناخته شده است، گروه‌های زیادی در رشته‌های فرهنگی و هنری برای برگزاری جشن‌های پیروزی انقلاب و ۸۰ نمایندگی ایران در ۶۰ کشور جهان اعزام شده‌اند و در این روز تمام خانه‌های فرهنگ و سفارتخانه‌ها محل حضور سفرا و میهمانان خارجی خواهد بود.

او از حضور بیش از ۴۰۰ میهمان خارجی از ۳۰ کشور جهان در مراسم امسال ۲۲ بهمن ماه خبر داد و گفت: ۸۵ نفر از این میهمانان از ۲۳ کشور اروپایی هستند؛ برای میهمانان خارجی در روز ۲۱ بهمن همایش ویژه یک روزه‌ای در نظر گرفته شده است که در محل لانه جاسوسی سابق آمریکا و با حضور شخصیت‌ها و مسئولان عالی رتبه نظام برگزار می‌شود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه از حضور بیش از ۲۶۵ خبرنگار خارجی و هزار و ۵۰۰ خبرنگار، عکاس و تصویربردار داخلی در مراسم ویژه تهران خبر داد و گفت: بیش از دو هزار و ۸۰۰ خبرنگار و تصویربردار نیز در دیگر استان‌های کشور به پوشش خبری و تصویری حضور پرشور ملت ایران در مراسم ۲۲ بهمن ماه خواهند پرداخت.

آبخضر با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در تهران ۸۵ تخته چادر به عنوان ایستگاه سلامت و استراحت سالمندان و ارائه خدمات پزشکی پیش‌بینی کرده است گفت: به مناسبت عید پیروزی انقلاب اسلامی، در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن ناوگان حمل و نقل عمومی تهران سرویس‌دهی رایگان مترو و شرکت واحد اتوبوسرانی را از تمام میادین و از ساعت ۶ صبح برای رفت و آمد مردم در مسیرهای راهپیمایی پیش‌بینی کرده است.

 

او گفت: علاوه بر عکاسان رسانه‌ها در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه امسال، حدود هزار و ۵۰۰ هنرمند جوان عکاس در قالب طرح ویژه مردمی و طرح شمسه (شهرداری تهران) به ثبت افتخارات و بالندگی مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی اقدام می‌کنند؛ همچنین در این مراسم برنامه سرود ۶۰۰ هزار نوجوان و جوان دانش‌آموز و بسیجی در قالب گروه‌های سرود هزار و ۳۵۷ نفری در مراکز استانی و شهرستانی و گروه ۲۲ هزار نفره در تهران به اجرای برنامه می‌پردازند.


قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه با اشاره به برنامه‌های محدوده میدان آزادی در تهران در ادامه مسیر راهپیمایی گفت: راس ساعت ۱۰ صبح مراسم رسمی یوم‌الله ۲۲ بهمن در میدان آزادی با تلاوت آیات قرآن کریم و اجرای سرود ملی کشورمان آغاز می‌شود که در این مراسم سفرا، کارداران و وابستگان نظامی کشورهای خارجی مقیم ایران و نیز میهمانان خارجی به ویژه جوانانی از حوزه کشورهای بیداری اسلامی از قبیل مصر، تونس، عراق، ترکیه و نیز از کشورهای اسپانیا، انگلیس، بولیوی، فلسطین و تعدادی از مسلمانان آمریکایی حضور خواهند داشت.

آبخضر گفت: در مراسم میدان آزادی دو سرود توسط گروه سرود ۲۲ هزار نفری دانش آموزان در حضور ریاست محترم جمهوری اجرا می شود و در نهایت حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران به سخنرانی خواهد پرداخت.

او همچنین با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی برای آسمان بارانی در برخی نقاط تهران و هوای برفی برای چندین استان کشور گفت: هر چند ملت ایران در این ۳۵ سال نشان دادند که در وضعیت و آب و هوایی در این مراسم ملی حضور می یابند اما توصیه ما این است که به ویژه برای کودکان پیش بینی لباس مناسب و متناسب با وضعیت هوا را داشته باشند.

 



تاريخ : دو شنبه 21 بهمن 1398برچسب:راهپیمایی 22 بهمن,پیوند میثاق با رهبر انقلاب اسلامی ایران,تهران,شهرداری تهران, | 16:42 | نويسنده : مسعود |

 

خبر فوری:

 

رییس جمهوری آمریکا بامداد پنجشنبه در پاسخ به تبرئه شدن استیضاح خود در مجلس سنا آن را پیروزی بزرگ خواند.  

 

دونالد ترامپ در پیامی توییتری نوشت: من فردا (به وقت محلی) در سخنرانی مردمی در مورد پیروزی بزرگ کشور در مورد جلسه استیضاح در کنگره صحبت خواهم کرد.  

به دنبال نادیده گرفته شدن اتهامات ترامپ توسط سناتورهای جمهوریخواه، استیضاح رییس جمهوری آمریکا شامگاه چهارشنبه در مجلس سنا رای نیاورد.  

در رای گیری‌های صورت گرفته اتهامات ترامپ در ممانعت از انجام تحقیقات کنگره و سوء استفاده از قدرت در پرونده اوکراین‌گیت تبرئه شد.  

بر اساس این گزارش، روند استیضاح ترامپ با اطلاعاتی که از یک فرد افشاگر حدود پنج ماه پیش به مجلس نمایندگان رسید، کلید خورد.  

این افشاگر که هیچ‌گاه نام وی مطرح نشد و حتی جان رابرتز رئیس دیوان عالی آمریکا که ریاست محکمه ترامپ را برعهده دارد هم اجازه قرائت سوال در این باره را نداد، اطلاعاتی را برملا کرد که نشان می‌داد ترامپ از طریق وکیل شخصی خود رودی جولیانی، به ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری جدید اوکراین فشار وارد کرده است تا برای کمک به انتخاب مجدد خود، علیه هانتر بایدن فرزند جو بایدن رقیب انتخاباتی خود تحقیق کند.  

این ماجرا به "اوکراین گیت" شهرت یافت و پس از بررسی و احضار برخی از شاهدان، مجلس نمایندگان با اکثریت آرا ترامپ را به "سوء استفاده از قدرت" و "اخلال در کار کنگره" متهم ساخت.  



تاريخ : پنج شنبه 17 بهمن 1398برچسب:خبر,اخبارفوری,دونالد ترامپ,استیضاح مجلس,پیروزی,قدرت,مجلس سنا, | 10:7 | نويسنده : مسعود |

 

 

​خبر فوری:

 

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کردند: هرکسی به ایران و امنیت آن علاقمند است، باید در انتخابات شرکت کند.

 

به گزارش گروه سیاسی خبر گذاری تسنیم، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم، راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات مجلس شورای اسلامی را دو آزمون بزرگ ملت ایران خواندند و با تبیین خصوصیات نامزدهای شایسته مجلس، حضور پرشور و آگاهانه همه مردم در انتخابات 2 اسفند را در حل مشکلات داخلی و بین‌المللی مؤثر برشمردند و تأکید کردند:

 

 

هرکس ایران عزیز، امنیت میهن و آبروی وطن را دوست دارد و در پی حل مشکلات است، باید در پای صندوق رأی حضور یابد تا عزم و اقتدار ملی ایرانیان بار دیگر به منصه ظهور برسد.

 

ایشان همچنین طرح آمریکا موسوم به معامله قرن را طرحی احمقانه، خبیثانه و شکست‌خورده خواندند و افزودند: راه مقابله با این طرح، ایستادگی و جهاد شجاعانه ملت و گروه‌های فلسطینی و حمایت جهان اسلام است و علاج اساسی مسئله فلسطین نیز روی کار آمدن نظام مورد نظر و منتخب همه مردم فلسطینی‌الاصل در یک نظرخواهی عمومی است.

رهبر انقلاب اسلامی ایام دهه فجر را برای کشور ایامی بی‌بدیل و مظهر اقتدار و عزم ملی دانستند و گفتند: ملت ایران در دهه فجر توانست با عزم راسخ خود و با رهبری امام بزرگوار که رهبری بی‌نظیر در دنیا بود، بنای پوسیده و فاسد چندهزارساله استبداد، ظلم، فساد، سلطه بیگانگان و لگدمال شدن مردم را واژگون و بنای مردم‌سالاری را به‌جای آن پایه‌ریزی کند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای برگزاری انتخابات مختلف از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون را نشان‌دهنده استواری نظام اسلامی بر رأی مردم دانستند و افزودند: البته نظام اسلامی علاوه بر مردمی بودن، دینی نیز هست و بر همین اساس مردم‌سالاری در ایران «مردم‌سالاری اسلامی» است.

 

ایشان پرورش افرادی همچون شهید سلیمانی، رزمندگان دفاع مقدس، مدافعان حرم و روحیه قوی و ایستادگی خانواده‌های شهدا را از آثار نظام دینی برشمردند و خاطرنشان کردند: از جمله ویژگی‌های بارز شهید سلیمانی، تعهد و ایمان بود و اصولاً هنگامی که ایمان با عمل صالح و روحیه جهادی همراه می‌شود، شخصیتی همچون سردار سلیمانی شکل می‌گیرد که حتی دشمنان مجبور به تحسین ویژگی‌های شخصیتی او می‌شوند.

 

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به در پیش بودن راهپیمایی سراسری 22 بهمن، گفتند: ملت ایران در چهل سال گذشته و با وجود سرما و یخبندان با حضور پرشکوه در راهپیمایی 22 بهمن، اجتماع عظیم خود را به رخ جهانیان کشیده است که من با همه وجود از ملت ایران تشکر می‌کنم.

حضرت آیت الله خامنه‌ای همزمانی 22 بهمن امسال با ایام چهلم شهید سردار سلیمانی را زمینه‌ساز انگیزه مضاعف مردم دانستند و تأکید کردند: ان‌شاءالله ملت ایران با حضور عظیم خود در راهپیمایی 22 بهمن، ضربه کوبنده‌ای بر سیاست‌های دشمن وارد خواهد کرد.

ایشان در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند، انتخابات را برای کشور و ملت، فرصتی بسیار بزرگ و برای دشمنان تهدید خواندند و افزودند: برگزاری پرشور انتخابات و حضور همگانی مردم در پای صندوق‌های رأی، تضمین کننده امنیت کشور خواهد بود زیرا دشمنان از پشتوانه مردمی نظام بیش از امکانات تسلیحاتی آن هراس دارند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای انتخابات را نشان‌دهنده «عظمت، اقتدار و بصیرت ملی» دانستند و افزودند: در کشور مشکلات و گرفتاری‌هایی وجود دارد که برخی ناشی از تحریم‌ها، و علت برخی هم کم‌کاری‌ها است اما با وجود این مشکلات، مردم به‌دلیل آنکه در انتخابات موضوع آبروی نظام و امنیت کشور در میان است، به میدان خواهند آمد.

ایشان انتخابات را در حل مشکلات بین‌المللی نیز مهم خواندند و خاطرنشان کردند: در قضاوت ناظران بین‌المللی نسبت به هر کشور، مسائلی نظیر میزان حضور مردم در انتخابات و چگونگی روی کار آمدن مسئولان و نهادهایی نظیر مجلس، تأثیرگذار است، بنابراین شرکت انبوه مردم در انتخابات مجلس از این زاویه نیز کاملاً ضروری است.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین انتخابات ریاست جمهوری و مجلس را فرصتی برای ورود افکار جدید و راه‌های نو در چرخه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری کشور برشمردند و افزودند: به‌خصوص هنگامی که مردم افراد شایسته را برگزینند، راه‌های تازه و چاره‌اندیشی‌های جدید در روند حل مشکلات کشور و مردم پدیدار می‌شود.

 

حضرت آیت الله خامنه‌ای انتخابات را از بُعد کلی، اساسی‌ترین مسئله کشور دانستند و افزودند: اقتصاد، فرهنگ، پیشرفت علمی و مسائلی از این قبیل بسیار مهم است اما اساس همه این مسائل انتخابات است چرا که اگر انتخابی عمومی، قوی و درست انجام شود، همه مشکلات به‌تدریج حل خواهد شد.

 

ایشان با ابراز تأسف و انتقاد از برخی حرف‌های حاشیه‌ساز در زمینه انتخابات تأکید کردند: وقتی انتخابات از ابعاد مختلف دارای این همه اهمیت و تأثیرگذاری است، نباید با حاشیه‌سازی، سخنان گوناگون و حرفهای دلسرد‌کننده آن را از رونق انداخت.

حضرت آیت الله خامنه‌ای تلاش همیشگی دشمنان ایران برای خدشه‌دار جلوه دادن انتخابات را مسئله‌ای طبیعی خواندند و افزودند: وقتی برخی رسانه‌های خائن خارجی، جمعیت عظیم میلیونی ملت را چندهزارنفره می‌خوانند اما تحرک چند صد نفر در خیابان‌ها را به اسم ملت ایران جا می‌زنند، طبعاً مردم به این رسانه‌ها اعتماد نمی‌کنند البته به‌شرطی که از داخل به این رسانه‌ها مایه تبلیغات سوء داده نشود.

رهبر انقلاب تأکید کردند: گویندگانی که تریبون دارند یا به‌واسطه جایگاه خود می‌توانند در رسانه‌ها و فضای مجازی حرف بزنند، نباید جوری اظهار نظر کنند که دشمن با بزرگنمایی حرف آنها، برای دلسرد کردن مردم، خوراک گیرش بیاید.

ایشان انتخابات در ایران را جزو سالم‌ترین انتخابات در جهان خواندند و خطاب به افراد حاشیه‌ساز افزودند: وقتی شما به‌دروغ می‌گویید این انتخابات مهندسی شده و یا اینکه انتخابات نیست انتصابات است، مردم دلسرد می‌شوند.

رهبر انقلاب با ابراز تعجب از سخنان برخی که به‌وسیله انتخابات به جایی رسیده‌اند اما انتخابات را زیر سؤال می‌برند، گفتند: چگونه است که انتخابات وقتی به‌نفع شما است صحیح و متقن است اما وقتی به‌نفع شما نیست انتخابات خراب است.

ایشان افزودند: در انتخابات مجلس بارها بعضی افراد نامه دادند که تقلب شده یا اشکال دارد، بنده نیز هیأت‌هایی تعیین کردم که با دقت رسیدگی کردند و بعد معلوم شد این گزارش‌ها و نامه‌ها درست نبوده است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای گفتند: از دشمن نمی‌شود گلایه کرد اما فلان نویسنده، مرتبطین با فضای مجازی، نماینده مجلس و فلان مسئول مهم دولتی باید مراقب باشند و این‌جور نشود که بگوییم "مردم شرکت کنید"، اما در عین حال، به‌غلط، جوری حرف بزنیم که مردم از حضور در انتخابات دلسرد شوند.

رهبر انقلاب حمله به شورای نگهبان را از غلط ترین کارها دانستند و افزودند: شورای نگهبان مرکب از شش فقیه عادل و شش حقوق‌دان برجسته منتخب مجلس، در قانون اساسی شأنی دارد و مجموعه‌ای قابل اعتماد است، چگونه انسان می‌تواند به‌راحتی این مجموعه را به غرض‌ورزی درباره برخی افراد متهم کند؟

رهبر انقلاب با اشاره به سخنانشان در نماز جمعه اخیر درباره لزوم قوی شدن ایران در مقابل دشمنان قوی‌پنجه و بی‌رحم بین‌المللی افزودند: «مجلس قوی» از مؤلفه‌های قوی شدن ایران است و تشکیل مجلس قوی نیز به رأی بالای ملت وابسته است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای گله‌های غالباً بحق مردم درباره مسائل معیشتی را مربوط به برخی قوانین و عملکرد بعضی مسئولان اجرایی دانستند و افزودند: گلایه‌های مردم به اصل انتخابات مربوط نمی‌شود، این گلایه از کسان دیگری است و ملت قدر مجلس قوی را که متعلق به همه کشور و عموم مردم است، می‌داند.

رهبر انقلاب با دعوت همگانی از مردم برای شرکت در انتخابات افزودند: ممکن است کسی از بنده خوشش نیاید اما اگر ایران را دوست دارد، باید به پای صندوق رأی بیاید، بنابراین هرکس به ایران علاقه‌مند است و امنیت کشور، حل شدن مشکلات و گردش صحیح نخبگانی را دوست دارد، در انتخابات شرکت کند.

ایشان در همین زمینه افزودند: افراد مؤمن و انقلابی با انگیزه قوی در انتخابات شرکت خواهند کرد اما اگر کسی انگیزه دینی و انقلابی ندارد اما میهن عزیز را دوست دارد لازم است به پای صندوق‌های رأی بیاید.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه سخنانشان به موضوع «شاخص‌های انتخاب درست و خصوصیات فرد منتخب» اشاره کردند و گفتند: باید فردی را برای مجلس انتخاب کرد که مؤمن، انقلابی، شجاع، دارای روحیه جهادی، کارآمد و به‌معنی واقعی کلمه طرفدار عدالت باشد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای افزودند: فردی که از سخن گفتن بر ضد فلان قدرت خارجی هراس دارد، لایق نمایندگی مردم باعزت، مقتدر و شجاع ایران نیست.

ایشان با تقدیر از مصوبه خوب و شجاعانه مجلس شورای اسلامی علیه آمریکا بعد از شهادت سردار سلیمانی، خاطرنشان کردند: باید افرادی را انتخاب کرد که بتوانند پرچم عدالت اعم از عدالت اقتصادی، حقوقی و سیاسی را در کشور برافراشته نگه‌دارند.

 

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: مردم باید افرادی با چنین ویژگی‌هایی را بشناسند و به آنها رأی دهند اما اگر خودشان نمی‌توانند به شناخت برسند، از راهنمایی و مشورت افراد بصیر و مورد اعتماد استفاده کنند بنابراین هیچ کسی نباید بگوید "چون افراد را نمی‌شناسم رأی نمی‌دهم."، همه باید با اتکاء به خداوند وارد میدان شوند و رأی دهند.

 

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به رونمایی زورگویان و سرگردنه‌بگیران آمریکایی از طرح موسوم به معامله قرن گفتند: آمریکایی‌ها دلشان را خوش کرده‌اند که با گذاشتن اسم بزرگ، طرحشان علیه ملت فلسطین موفق شود در حالی که این کار آنها احمقانه و خبیثانه است و از همین شروع قضیه به‌ضررشان تمام شده است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه این طرح قبل از مُردن ترامپ می‌میرد، افزودند: این کار قطعاً به نتیجه نخواهد رسید، بنابراین رفت‌وآمد و هزینه کردن برای آن و جنجال به‌راه انداختن و رونمایی از آن کاری احمقانه است.

ایشان طرح موسوم به معامله قرن را نشانه آشکاری از دغلکاری آمریکایی‌ها خواندند و گفتند: آمریکایی‌ها با صهیونیست‌ها درباره چیزی معامله کرده‌اند که متعلق به آنها نیست. فلسطین از آنِ فلسطینی‌ها و تصمیم‌گیری درباره آن مختص آنهاست. شما چه‌کاره هستید که درباره زمین و خانه دیگران تصمیم‌گیری کنید؟ این نشانه خباثت، دغلکاری و بدنهادی شماست.

رهبر انقلاب اسلامی توطئه اخیر را به‌ضرر آمریکایی‌ها و موجب زنده‌شدن مسئله فلسطین دانستند و افزودند: استقبال و کف زدن چند تن از سران خائن عرب که در میان ملت‌های خود نیز بی‌ارزش و بی‌آبرو هستند اهمیتی ندارد و بر خلاف سیاست ثابت دستگاه استکبار یعنی به‌فراموشی سپردن مسئله فلسطین، این کار آنها موجب زنده شدن مسئله فلسطین شد و در همه دنیا نام و مظلومیت فلسطین و مجموعه‌های فلسطینی بر سر زبان‌ها افتاد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به تلاش مستکبران برای پیش‌بُرد این طرح با تکیه بر سلاح و پول، راه علاج را «ایستادگی و مقاومت شجاعانه» خواندند و تأکید کردند: ملت، عناصر و سازمانهای فلسطینی باید با «جهاد فداکارانه» عرصه را بر آمریکا و دشمن صهیونیستی تنگ، و همه دنیای اسلام نیز از این مقاومت شجاعانه حمایت و پشتیبانی کنند.

ایشان با اشاره به گسترش روزافزون محدوده مقاومت علیه استکبار در منطقه غرب آسیا، تأکید کردند: معتقدیم سازمان‌های مسلح فلسطینی خواهند ایستاد و مقاومت را ادامه خواهند داد و نظام جمهوری اسلامی نیز وظیفه خود را پشتیبانی از گروه‌های فلسطینی می‌داند، بنابراین هر گونه و هر قدر که بتواند از آنها حمایت می‌کند و این پشتیبانی، خواست نظام اسلامی و ملت ایران است.

رهبر انقلاب اسلامی علاج اصلی مسئله فلسطین را راه‌حل «اصولی، اعلام‌شده و ثبت‌شده» جمهوری اسلامی ایران در مراکز جهانی یعنی «نظرخواهی از مردم فلسطینی‌الاصل» خواندند و گفتند: تنها راه برای صلح و حل مسئله فلسطین، نظرخواهی از مردم فلسطینی‌الاصل با هر مذهبی اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی است تا با رأی عمومی آنها نظام مورد نظرشان بر سراسر سرزمین فلسطین حاکم شود و درباره فلسطین و امثال نتانیاهو و دیگران نیز خودشان تصمیم‌گیری کنند.

 

حضرت آیت الله خامنه‌ای در پایان تأکید کردند: ان‌شاءالله این هدف محقق خواهد شد و شما جوانان آن روز را خواهید دید و به‌توفیق الهی در بیت‌المقدس نماز خواهید خواند.

 



 

خبر فوری: 

 

“نعاما یسخار” اسرائیلی بازداشت شده در روسیه پس از دیدار بنیامین نتانیاهو با ولادیمیر پوتین در روسیه به اراضی اشغالی بازگشت.

 

به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری، یسخار با هواپیمای اختصاصی نتانیاهو به فلسطین اشغالی بازگشته است. این اقدام می‌تواند یک هدیه انتخاباتی از پوتین به نتانیاهو در آستانه انتخابات کنست (۲ مارس) باشد.

نتانیاهو در مقابل چه امتیازاتی به پوتین داده است؟

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت فاش کرد که نتانیاهو در مقابل آزادی یسخار، امتیازاتی به روسیه داده است از جمله با مالکیت این کشور بر میدان الکساندر در بخش قدیمی قدس موافقت کرده است.

میدان الکساندر شامل بخش‌ها و ساختمان‌هایی از جمله کلیسای الکساندر (Alexander Nevski) می‌باشد.

روزنامه عبری زبان معاریو هم اشاره کرد که این زمین در سال ۱۸۵۹ به دولت الکساندر سوم در روسیه فروخته شده است.

نتانیاهو به موجب توافق انجام شده با پوتین، از کلیسا و دیگر ساختمان‌های موجود در میدان الکساندر را از دادن مالیات هم معاف کرده است.



تاريخ : دو شنبه 14 بهمن 1398برچسب:خبر,اخبارفوری,نتانیاهو,معامله قرن,روسیه,فلسطین اشغالی,اسرائیل متجاوز, | 12:28 | نويسنده : مسعود |

 

 

 

آیین سالروز ورود امام خمینی(ره) به میهن و آغاز دهه مبارک فجر، روز شنبه همزمان با سراسر کشور و با حضور اقشار مختلف مردم در مدارس و میادین اصلی برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



تاريخ : شنبه 12 بهمن 1398برچسب:اخبار,خبرفوری,انقلاب اسلامی,دهه فجر,گرامیداشت,جشن انقلاب مدارس, | 16:16 | نويسنده : مسعود |

 

 

خبر فوری:

 

 

رکنا: دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: تنها یک شرکت هواپیمایی پرواز مستقیم به چین داشته که تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در گفت وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه دستور توقف پروازهای ایران به کشور چین از سوی هئیت دولت صادر شده است گفت: تنها شرکت هواپیمایی ماهان پرواز به دو شهر کشور چین از جمله گوانجو و شانگ هانگ را دارد.

او افزود: با توقف پروازهای خارجی به چین این شرکت هواپیمایی متضرر می شود چراکه از چندین ماه پیش بلیت این مسیر به‌ مسافران فروخته شده است.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی اظهار کرد: چندی پیش وزیر بهدشت درخواستی به معاون اول رئیس جمهور و وزیر راه شهرسازی ارائه کرده بود که برای کنترل و جلوگیری از ورود ویروس کرونا پروازهای به کشور چین را متوقف کنند .

او تاکید کرد: امروز دستور برای توقف پروازها به چین تا اطلاع ثانوی از سوی هئیت دولت صادر شد.

سامانی بیان کرد: در رابطه با این دستور باید تمهیدات روابط سیاسی و تجاری در نظر گرفته شود و مشورت هایی هم با سازمان هواپیمایی و انجمن شرکت های هواپیمایی صورت گیرد.

به گزارش رکنا،وزیر بهداشت در پی لغو پروازهای ایران به چین گفت: پروازهای رفت و برگشت ایران _ چین متوقف شده و تا این لحظه ابتلا به کرونا در ایران گزارش نشده است.

در ادامه سخنگوی دولت گفت: ایرانیان مقیم چین در صورت تمایل به بازگشت، با هواپیمای تجهیزشده به کشور بازگردانده می‌شوند.همه مرزهای هوایی، زمینی و دریایی کنترل می‌شوند.

 

لغو پروازهای امارات و ترکیه به چین

 امارات و ترکیه هم از جمله کشورهایى هستند که تمامى پروازهاى خود به چین را لغو کردند.

ویروس کرونا همچنان درحال گسترش است و اکنون فرانسه و کره جنوبى نیز اعلام کردند که همه مسافرانى که از چین به این کشورها وارد شوند، دو هفته را در قرنطینه خواهند گذراند


 


تاريخ : شنبه 12 بهمن 1398برچسب:خبر,خبرفوری,پرواز,هواپیما,چین,معاون آموزش,بهداشتی, | 16:5 | نويسنده : مسعود |

 

خبر فوری:

 

 

پس از گمانه‌های فراوان درباره سقوط یک فروند هواپیما در ولایت غزنی، مشخص شد که این هواپیما متعلق به ارتش آمریکا بوده است.

به گزارش خبرنگار سایت افغاستان خبرگزاری فارس، حوالی ظهر امروز یک فروند هواپیما که گفته می‌شود از نوع مسافربری متعلق به شرکت دولتی آریانا افغان با شماره 358 بوده در منطقه موسوم به «ده یک» در فاصله 20 کیلومتری ولایت غزنی سقوط کرد.

«عارف نوری» سخنگوی والی غزنی در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس با تایید این خبر گفت در حال حاضر به دلیل ناامن بودن این منطقه که تحت تصرف طالبان است اطلاعات دیگری در دست نیست اما تیم‌های امنیتی و آمبولانس‌ها برای نجات مسافران به این منطقه اعزام شده‌اند.

پس آنکه اعلام شد این هواپیما متعلق به شرکت هوایی آریانا افغان بوده، این شرکت هوایی اعلام کرد تمامی پروازهای آن در طول امروز هیچ گونه مشکلی نداشته و این موضوع را تکذیب کرد

پس از آن اداره هوانوردی افغانستان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچگونه مشکلی برای پروازهای مسافربری در این کشور پیش نیامده و سقوط هواپیمای مسافربری را تکذیب کرد.

این در حالی است که والی غزنی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرد که این هواپیما 85 سرنشین داشته و متعلق به یک پرواز خارجی بوده است. گفته‌ای که «نصرت رحیمی» سخنگوی وزارت کشور افغانستان نیز آن را تایید کرد.

در همین حال برخی گمانه‌زنی‌ها درباره پرواز این هواپیما از هرات به دهلی نو نیز قوت گرفت.

پس از سقوط این هواپیما در منطقه کوهستانی ولایت غزنی که در تصرف و حاکمیت طالبان قرار دارد، برخی تصاویر و فیلم‌ها حکایت از آن داشت که این هواپیمای ساقط شده متعلق به ارتش آمریکا بوده است.

مردم محلی و شادهدان عینی حاضر در محل حادثه می‌گویند به غیر از اجساد دو خلبان این هواپیما که سوخته از آن بیرون آمدند، تمامی اجساد دیگر نیز کاملا از بین رفته و قابل شناسایی نیستند.

 

والی غزنی نیز این اظهارات را تایید کرد و گفت جستجوها برای پیدا کردن باقی اجساد و تکمیل تحقیقات همچنان ادامه دارد.

تاکنون مشخص نیست این هواپیما چند سرنشین داشته و هدف از پرواز و مقصد آن چه بوده است. قطعه‌ای گمشده که ممکن است به تکمیل پازل سقوط هواپیما در غزنی کمک کند.



تاريخ : دو شنبه 7 بهمن 1398برچسب:خبر,خبرفوری,اخبار,هواپیما,سقوط,افغانستان,شناسایی,طالبان,آمریکا, | 17:43 | نويسنده : مسعود |

 

خبر فوری:

 

چین: فعالیت‌های ایران نقض «ان پی تی» نیست

 

به گزارش خبر گذاری تسنیم، «فو کانگ» روز جمعه در بروکسل در جمع خبرنگاران خاطر نشان کرد که ایران همچنان در چارچوب آژانس بین المللی انرژی اتمی فعالیت می کند و ان پی تی را نقض نکرده است.

وی با اشاره به ضرورت حفاظت از توافق هسته ای ایران تصریح کرد فضا برای تلاش های دیپلماتیک کماکان وجود دارد و ایران هم از تعهداتش در قبال ان پی تی تخطی نکرده است.

این مقام وزارت خارجه چین گفت که کشورش از همه طرف ها می خواهد کرد که بر اختلافات مدیریت کرده و تدابیر لازم را برای حراست از توافق هسته ای اتخاذ کنند و تعهدات مورد حفاظت قرار گیرد.

«فو کانگ» با اشاره به اینکه ایران اعلام کرده است باید موضوع خروج آمریکا از پیمان هسته ای سال 2015 میلادی به طور قانونی و حقوقی مورد بررسی قرار گیرد، گفت: سه نامه در این زمینه به موگرینی در ماه های می،  اوت و نوامبر نوشته شده و ایران از شروع فرایند حل مساله در آنها خبر داده است.

به گزارش ایرنا، گنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین هم در مصاحبه مطبوعاتی اخیر خود گفت که فعال سازی مکانیزم حل اختلاف از سوی کشورهای اروپایی کمکی به حل مساله و کاهش تنش ها نمی کند.  

وی افزود که به باور چین دلایلی وجود داشته است که ایران مجبور به کاهش تعهداتش در چارچوب برجام شده است از علل اصلی آن خروج آمریکا از این توافق و نادیده گرفتن حقوق بین المللی و تعهدات بین المللی و فشار فزاینده بر ایران و جلوگیری از طرف های دیگر برای اجرای تعهدات بوده و اینها علل اصلی تنش های هسته ای است.



تاريخ : شنبه 5 بهمن 1398برچسب:خبرفوری,اخبارایران,اخبارجهان,چین,ایران,انرژِی هسته ای, | 9:40 | نويسنده : مسعود |

 

خبر فوری:

 

«ساغر کسرایی» یا مصی علینژاد 2  کیست؟

 

 

 

ساغر اریکا کسرایی به دنبال راهی برای براندازی در ایران از کنگره آمریکا تا پارلمان رژیم صهیونیستی را جست‌وجو کرده و به نظر می‌آید توانسته است توجه بخشی از محافظه‌کاران آمریکا را به خود جلب کند.

 

 

سرویس جهان شرق - ۶ ژانویه ۲۰۲۰ (۱۶ دی‌ماه ۹۸) سه روز بعد از شهادت سپهبد قاسم سلیمانی در حمله پهپادی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد در عراق ویدیویی تحت عنوان «حقیقت از زبان یک ایرانی» و با هشتگ «ایرانی‌ها از سلیمانی متنفرند» در شبکه‌های اجتماعی از جمله یوتیوب و فیس‌بوک منتشر شد. این ویدیو به شکلی غیرطبیعی حدود ۱۰ میلیون بازدید داشت (بیش از ۵/۶ میلیون بازدید در یوتیوب و ۳/۷ میلیون بازدید در فیس‌بوک)، در رسانه‌های غربی و بعضاً عربی بازتاب پیدا کرد و سازنده آن بلافاصله در شبکه‌های عمدتاً محافظه‌کار آمریکایی برای مصاحبه دعوت شد. در این ویدیو زنی به نام «ساغر اریکا کسرایی» به زبان انگلیسی ادعا می‌کند که مردم ایران از ترور شهید سلیمانی خوشحالند و قدردان ترامپ هستند. کسرایی خودش را کارشناس مسائل ایران، عراق، سوریه و به طور کلی خاورمیانه معرفی می‌کند و حتی خواستار آن می‌شود که افرادی که «از شرایط داخل ایران خبر ندارند، نظراتشان را نزد خودشان نگه دارند» تا نکند «واقعیت‌های ایران» به گونه دیگری در دنیا منعکس شود. 

 

 

 

ساغر اریکا کسرایی، از کار در دفتر یک نماینده جمهوری‌خواه آمریکایی تا دیدار با مقامات ارشد رژیم صهیونیستی را در کارنامه دارد (+)

 

البته مراسم‌های تشییع و یادبود برای حاج قاسم در شهرهای مختلف ایران و حتی کشورهای دیگر به خوبی واقعیت‌های ایران و محبوبیت سردار شجاع ایرانی را به دنیا مخابره کرد و حتی معادلات دولت آمریکا را نیز وادار به اصلاح کرد.

از طرف دیگر، ناگفته پیداست که ادعاهای کسرایی در ویدیویش واقعیت ندارند و تنها یک نمونه از این دروغ‌ها این است: کسرایی در ویدیوی خود می‌گوید: «ما را در مدرسه مجبور می‌کردند بگوییم «مرگ بر آمریکا». من ۷ سالم بود. چه‌می‌دانستم دارم چه می‌گویم!» این در حالی است که کسرایی به گفته خودش در جریان انقلاب اسلامی، یعنی زمانی که دو سال بیش‌تر نداشت، با خانواده‌اش از ایران فرار کردند و وقتی ۷ سالش بود به آمریکا رفت. حال، این‌که چه کسی در آمریکا او را مجبور می‌کرده «مرگ بر آمریکا» بگوید، سؤال مهمی است.

اما سؤال مهم‌تر این است که ساغر کسرایی کیست و چرا در شرایط کنونی سربرآورده است. نگاهی گذرا به حساب‌های کاربری کسرایی در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که وی صرفاً یک منتقد به سیاست‌های ایران یا نظام جمهوری اسلامی نیست، بلکه وابسته به منابع دیگری است که در ادامه گزارش بیش‌تر به آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

از کنگره آمریکا تا پارلمان رژیم صهیونیستی؛ ساغر کسرایی کیست؟

ساغر اریکا کسرایی، ۴۲ ساله، متولد ایران است، اما از آن‌جایی که پدرش از خانواده‌ای بهایی بود، پس از انقلاب اسلامی ایران به ایتالیا و سپس در سن ۷ سالگی به آمریکا رفت . وی اکنون در واشینگتن ساکن است و طی سال‌های گذشته در آمریکا با نهادهای سیاسی مانند مجلس نمایندگان و ارگان‌های دولتی مانند اف‌بی‌آی همکاری کرده است. او خودش را یک فعال حقوق بشر ایرانی-آمریکایی با ۱۲ سال سابقه معرفی می‌کند، اگرچه تعریف «فعال حقوق بشر» از نظر کسرایی با آن‌چه که احتمالاً در ذهن شماست تفاوت زیادی دارد.

کسرایی از منتقدان سیاست‌های باراک اوباما در قبال ایران بود و همزمان با فعالیت در جنبش‌های به‌اصطلاح دانشجویی ایرانی در آمریکا تلاش می‌کرد تا از امضای توافق هسته‌ای جلوگیری کند، چراکه معتقد بود رویکرد اوباما درباره جمهوری اسلامی بیش از اندازه سازش‌کارانه است.

وی در سابقه شغلی خود دستیاریِ شخصی برای «ترنت فرانکس» نماینده جمهوری‌خواه سابق ایالت آریزونا در مجلس نمایندگان آمریکا و پیش از آن کار به عنوان کارشناس پزشکی قانونی در اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) را دارد. اما این‌ها تنها «فعالیت‌های حقوق بشری» کسرایی نیستند.

خانم کسرایی یک برانداز تمام‌عیار و بلکه چیزی بیش‌تر است. چنان‌که شواهد نشان می‌دهند، یکی از صمیمی‌ترین دوستان کسرایی «امیرعباس فخرآور» رئیس سنای «کنگره ملی ایرانیان» از گروه‌های فعال آمریکایی در جهت براندازی جمهوری اسلامی از جمله با حمایت از تشدید تحریم‌ها [۶] و کسی است که ایدئولوژی‌اش «سرنگونی کامل نظام جمهوری اسلامی و جایگزینی آن با یک نظام سکولار» است.

کسرایی که سابقه ملاقات با «جان مک‌کین» سناتور جمهوری‌خواه و کهنه‌کار ایالت آریزونا و از دشمنان قسم‌خورده جمهوری اسلامی را دارد، پس از انتخابات سال ۱۳۸۸ علاوه بر دیدار با سیاستمداران آمریکایی از جمله «جیمز وولسی» رئیس سابق سی‌آی‌ای در دهه ۱۹۹۰ میلادی و بستن دست‌بندهای جنبش سبز دور دست آن‌ها، بخشی از «فعالیت‌های انسان‌دوستانه» خود را در فلسطین اشغالی و از طریق دیدار با مقامات، نمایندگان پارلمان، افراد آکادمیک و اندیشکده‌های رژیم صهیونیستی پیگیری کرد.

وی طی سفری به تل‌آویو همراه با فخرایی، یکی از دست‌بندهای سبزش را هم به «زیپی لیونی» وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی تقدیم نمود. البته کسرایی قبلاً هم علاقه‌اش با رژیم صهیونیستی را ثابت کرده بود، از جمله با بازی [۸] در به‌اصطلاح «مستند» سال ۲۰۱۵ با نام «امید: تولد دوباره اسرائیل».

 

 

ساغر کسرایی در کنار «جان مک‌کین» سناتور سابق جمهوری‌خواه و از دشمنان قسم‌خورده ایران که سال ۲۰۱۸ فوت کرد (+)

 

۷۰,۰۰۰ دنبال‌کننده، ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ بازدید؟

بررسی سابقه حضور کسرایی در شبکه‌های اجتماعی اولین نشانه‌ای است که نشان می‌دهد شهرت کسرایی و آمار بازدید قابل‌توجه ویدیوی جدیدش مصنوعی و ساختگی است. فعالیت کسرایی در فیس‌بوک همزمان با اغتشاشات سال ۸۸ و با انتشار فیلم‌هایی از این اغتشاشات آغاز شد. وی از آن زمان تا کنون فعالیت‌هایش در فیس‌بوک را تقریباً منحصراً به انتقاد از جمهوری اسلامی و به اشتراک گذاشتن فیلم‌ها و تصاویر اعتراضات یا اغتشاشات مردمی در ایران اختصاص داده است [۱۰] . حساب کاربری کسرایی در فیس‌بوک (پس از ۱۰ سال فعالیت) کم‌تر از ۳۲ هزار دنبال‌کننده یا فالوور (به طور دقیق‌تر، تا لحظه نگارش این گزارش ۳۱,۶۷۴ دنبال‌کننده) دارد.

 

اسناد دولت آمریکا درباره کسرایی چه می‌گویند؟

این خبرگزاری آمریکایی در ادامه با اشاره به آمار بازدید میلیونی ویدیوی کسرایی در یوتیوب و فیس‌بوک، در بخش مهمی از گزارش خود می‌نویسد:

کسرایی در پروفایل خود در وب‌سایت لینکداین اشاره یا به همکاری‌اش با لیندن نکرده و در گفت‌وگو با بازفیدنیوز می‌گوید کاری که برای این کمپانی لابیگر در واشینگتن انجام می‌داده صرفاً تدارکات بوده است: «یک پروژه کوتاه به عنوان مشاور.» کسرایی می‌گوید: «من مستقیماً برای لیندن کار می‌کردم و به تأمین تدارکات جلسات در واشینگتن کمک می‌کردم. کارم فقط تسهیل و هماهنگی نشست‌ها برای لیندن بود.» این در حالی است که اسناد عمومی بایگانی‌شده از طریق «لایحه ثبت‌نام عوامل خارجی» [قانونی که عوامل نیابتی خارجی را ملزم به ثبت‌نام رسمی نزد دولت آمریکا می‌کند] نشان می‌دهند وی سال گذشته به عنوان یک لابیگر پاره‌وقت کار کرده است، واقعیتی که پیش از این هم «المانیتور» [پایگاه خبری آمریکایی متمرکز روی خاورمیانه] به آن اشاره کرده بود. طبق فرم ثبت‌نام کسرایی، کار او شامل «برنامه‌ریزی و هماهنگی جلسات با دولت [آمریکا]، نمایندگان تجاری و اندیشکده‌ها، و ارائه سایر خدمات ارتباطی دولتی در پشتیبانی از اهداف دیپلماتیک مشتری» به نمایندگی از «مرکز پشتیبانی تصمیم‌گیری لیبی (به نمایندگی از ارتش ملی لیبی)» بوده است.

 

 



تاريخ : چهار شنبه 2 بهمن 1398برچسب:, | 15:1 | نويسنده : مسعود |

 

خبر فوری:

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، به دنبال وقوع طوفان شدید زمستانی که موجب بارش برف و تگرگ از تگزاس تا میشیگان شده است، چندین تن جان باختند و بیش از هزار پرواز لغو شد.

این طوفان همچنین باعث قطع شدن برق صد‌ها هزار نفر در پنج ایالت آمریکا شد.

 

 



تاريخ : چهار شنبه 2 بهمن 1398برچسب:خبر,خبرفوری,یخبندان,طوفان,آمریکا,خطر,مرگ, | 14:55 | نويسنده : مسعود |

 

خبر فوری:

 

روحانی گفت: ساکنان کاخ سفید نمی‌توانند برای ملت ایران تصمیم بگیرند، بلکه این مردم هستند که در کاخ ایمان مقاومت و روحیه بلندشان تصمیم گیری می‌کنند.

به گزارش خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور روز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت با اشاره به خطبه‌های مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران و تاکید ایشان بر مساله قدرت ملی و توانمند شدن گفت: بزرگترین قدرتی که خداوند در کشور ما قرار داده است قدرت ملی و مردمی است و مردم ایران بزرگترین قدرت ما هستند و هیچ قدرتی بالاتر از حضور، ایستادگی، فداکاری و اتحاد مردم نداریم.

رئیس جمهور تصریح کرد: هر کجا با مشکل مواجه شدیم، با حضور، اتحاد و وفاق مردم از این مشکلات عبور کردیم.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه هراس عمده دشمنان از قدرت اقتصادی، نظامی و امنیتی کشورمان نیست، گفت: دشمنان از قدرت مردمی و فرهنگی ایران به شدت در هراس هستند چرا که ملتی که خودش را برای ایثار و فداکاری آماده کند و در مسائل و حوادث مختلف در کنار هم باشند همچنان که در حادثه هواپیما و شهادت فرمانده بزرگ کشورمان سردار سلیمانی در کنار هم قرار گرفتند، چنین ملتی از قدرت بسیار عظیم و بزرگی برخوردار است و شکست ناپذیر است.

رئیس جمهور گفت: تا زمانی که لطف خدا بر بالای سرمان باشد و مردم متحد و همدل باشند از هیچ چیزی هراسی نداریم.

حجت‌الاسلام روحانی تقویت قدرت اقتصادی را مورد تاکید قرار داد و گفت: اینکه امروز در سایه صادرات غیرنفتی درآمد‌های کشورمان افزایش یافته و ۲۰ میلیارد دلار صادرات به بانک مرکزی و سامانه نیما واریز شده، این نشان دهنده قدرت اقتصادی کشورمان در سایه صادرات غیرنفتی است.

رئیس جمهور با تأکید بر لزوم توجه به تقویت حوزه توریسم و گردشگری گفت: امروز کشور‌هایی در جهان هستند که به اندازه درآمد نفتی ما در یک سال معمولی، از بخش توریسم درآمد دارند و کشور ما می‌تواند با توجه به برخورداری از امنیت و آثار تاریخی، تنوع اقلیمی و زیبایی‌های طبیعی بالاترین درآمد را از لحاظ توریسم داشته باشند.

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به اینکه وقتی از قدرت صادراتی برخوردار باشیم به طور طبیعی تولید نیز افزایش پیدا می‌کند، اظهار داشت: اگر صادرات داشته باشیم تولیدات کشورمان می‌تواند حتی جمعیتی یک میلیاردی را هم پوشش دهد و حتی تولیدات خود را به کشور‌هایی مانند هند، چین و کشور‌های همسایه و اطراف نیز صادر کنیم، اما اگر قدرت صادراتی نداشته باشیم در نهایت شاید بتوان صرفا نیاز‌های داخل کشور را تامین کرد.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه قدرت اقتصادی بدون قدرت سیاسی امکان پذیر نیست، گفت: نمی‌توان با دنیا رابطه و تعامل نداشته باشیم، اما قدرت اقتصادی پیدا کنیم. بدون تردید اگر بخواهیم تولیداتمان افزایش پیدا کند باید بازار‌های دیگر را در اختیار داشته باشیم و بنابراین در اقتصاد مقاومتی توجه به حوزه درون‌زا و برون‌زا مورد تاکید قرار گرفته است، اما ظاهرا عده‌ای برون‌گرا را درون‌زا می‌خوانند.

حجت‌الاسلام روحانی اضافه کرد: بخش بزرگی از مقوله اقتصاد مقاومتی درباره صادرات است لذا باید صادرات و ارز داشته باشیم تا حوزه تولید پیشرفت کند. همچنین باید بتوانیم کالا‌های مورد نیاز خود را وارد کنیم و در مقابل کالا‌های تولید شده را صادر کنیم. البته هر چقدر به سمت خودکفایی و خوداتکایی حرکت کنیم نشان دهنده توانمندی و هنرمان است، اما در عین حال باید به سمت صادرات هم حرکت کنیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: بدون صادرات نمی‌توانیم رقابت و پیشرفت علمی داشته باشیم و پیشرفت علمی و فناورانه در سایه رقابت و حضور در بازار‌های جهانی است.

حجت‌الاسلام روحانی گفت: اگر توان سیاسی نداشته باشیم حتی اگر بتوان قدرت اقتصادی را در داخل ایجاد کرد و این ناممکن با عصای موسایی ممکن شود، این قدرت در منطقه و جهان تاثیرگذار نخواهد بود.

رئیس جمهور اضافه کرد: اگر از گاز، نفت و توان خدمات فنی- مهندسی برخوردار باشیم چنین توانمندی و ظرفیت‌هایی در حد خودکفایی داخلی است و زمانی تاثیرگذار است که بتوانیم آن را به سایر کشور‌ها صادر کنیم.

حجت‌الاسلام روحانی تأکید کرد: قدرت اقتصادی در کنار قدرت سیاسی، فرهنگی و امنیتی ساخته می‌شود و قابل جدا کردن نیست و اگر کسی تصور می‌کند می‌توان این‌ها را از هم جدا کرد بدون تردید مسائل استراتژیک دنیا را به خوبی درک نکرده است.

رئیس جمهور تصریح کرد: باید دستورالعمل رهبری را مبنی بر افزایش قدرت به صورت حساب شده عملی کنیم.

حجت‌الاسلام روحانی گفت: اگر کسی در کشور می‌خواهد اقدامی انجام دهد که با قدرت ملی کشورمان سازگار نیست حتما مسوول است و باید در برابر مردم پاسخگو باشد. اگر کسی کلام، سخن و مصوبه‌اش به یک تنش غیرضروری تبدیل شود باید به مردم پاسخگو باشد و اگر قوانین و مقرراتی تصویب می‌شود که رابطه بانکی و مالی کشورمان را با دنیا دچار مشکل می‌کند باید در مقابل آن مسئول بوده و به مردم جوابگو بود.

او افزود: هیچ نهاد غیر انتخابی در کشور وجود ندارد و همه نهاد‌ها و مسوولین مشروعیت خود را از اراده و خواست مردم کسب می‌کنند؛ بنابراین به همین دلیل است که مردم را پای صندوق رای دعوت می‌کنیم والا چه لزومی دارد که اکثریت مردم در انتخابات شرکت کنند.

حجت‌الاسلام روحانی بیان کرد: اینکه خداوند به پیامبر خویش دستور می‌دهد که با مردم مشورت کن و از زنان و مردان بیعت بگیر، به خاطر این است که بخش بزرگی از مشروعیت اجتماعی و حقوقی از جانب مردم حاصل می‌شود و به همین دلیل هر کاری در کشور انجام می‌دهیم نباید رضایت عامه نادیده گرفته شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: رضایت خاصه و رضایت یک جناح و یک قوم ما را به جایی نمی‌رساند و باید رضایت عامه مردم را مدنظر قرار دهیم و بر این اساس اقدام و حرکت کنیم.

حجت‌الاسلام روحانی افزود: اگر مردم به خوبی بدانند که امروز و فردا رای و نظر آنها حاکم است بی‌تردید اگر از عملکرد فردی ناراضی بودند در انتخابات بعدی می‌توانند جبران کنند و در چنین حالتی به آینده امیدوارتر خواهند بود.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت انتخابات آتی و قدرت سیاسی و اجتماعی حاصل از آن، اظهار کرد: باید همه پای صندوق آرا حضور پیدا کنند و درست است که باید با دقت افرادی که شرایط لازم را دارند، برگزینند، اما نباید هدف را فراموش کنیم و هدف اصلی حضور اکثریت قاطع مردم پای صندوق آرا است والا می‌توان انتخاباتی مانند بعضی از کشور‌ها حتی برخی از کشور‌های اروپایی با حضور ۱۵ و ۲۰ درصدی مردم برگزار کرد، اما چنین انتخاباتی مورد رضایت ما نیست و هیچ وقت نخواستیم که در انتخابات حضور مردم کمرنگ باشد.

حجت‌الاسلام روحانی با طرح این سوال که حضور پرشور مردم را چگونه می‌توان ایجاد کرد، اظهار کرد: بدون تردید تنها عامل ایجاد چنین شرایطی وجود فضای رقابتی است و مردم بایستی به سلامت، امنیت و رقابتی بودن انتخابات اطمینان داشته باشند.

رئیس جمهور تصریح کرد: اگر توصیه و نصیحت به دیگران مورد رضایت آن‌ها نیست، اما به وزارت کشور، استانداران، فرمانداران و مردم عزیز توصیه می‌کنم اهمیت انتخابات را مدنظر قرار داده و با قوت به پای صندوق آرا بیایند.

حجت‌الاسلام روحانی تصریح کرد: همه باید بدانند که بالاتر از مردم و بالاتر از قانون، هیچ نهادی مقدس نیست.

رئیس جمهور گفت: وقتی رهبری دستور می‌دهند که قدرتمند شویم این قدرت با حضور و تلاش و تعامل با جهان حاصل می‌شود و باید با همه توان این توصیه رهبری را اجرایی کنیم و در این زمینه خطبه‌های مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار دهیم. بی‌تردید اگر در کنار یکدیگر حرکت کنیم می‌توانیم از مشکلات عبور کنیم.

حجت‌الاسلام روحانی تصریح کرد: کسانی که در کاخ سفید نشسته‌اند نمی‌توانند برای ملت ایران تصمیم بگیرند بلکه این مردم هستند که در کاخ ایمان مقاومت و روحیه بلندشان تصمیم گیری می‌کنند. امروز باید با اتحاد و در کنار یکدیگر در مسیر پیشرفت حرکت کنیم.



تاريخ : چهار شنبه 2 بهمن 1398برچسب:خبر,اخبار,خبرفوری,کاخ سفید,رقابتی,سیاست,آمریکا, | 14:36 | نويسنده : مسعود |

 

خبر فوری :

 

 

فرماندهی تروریست‌های آمریکایی: مصدومان بیشتری از عین‌الاسد در راه است

فرماندهی تروریست‌های آمریکایی با اعلام اینکه نظامیان بیشتری از پایگاه هوایی عین‌الاسد عراق برای مراقبت پزشکی به آلمان منتقل شده‌اند، خاطرنشان کرد: «احتمال افزایش مجروحان وجود دارد.»

 

به گزارش گروه بین‌الملل خبر گذاری تسنیم ، مرکز فرماندهی نیروهای آمریکا در خاورمیانه (سنتکام) اواخر روز سه‌شنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد نظامیان بیشتری از پایگاه عراقی عین الاسد به یک مرکز پزشکی آمریکا در آلمان انتقال داده شده‌اند.

در بیانیه سنتکام  نوعی تناقض دیده می‌شود، در این بیانیه آمده است؛ «ضرورتی برای انجام این کار نداشت اما لازم بود تا مراقبت‌های بیشتری انجام شود». همچنین در ادامه بیانیه یادآوری شده: «ممکن است مجروحان بیشتری در آینده تشخیص داده شود.»

این بیانیه سنتکام سه روز پس از گزارش روزنامه کویتی «القبس» صورت گرفته است. القبس یکشنبه (29 دی ماه) خبر داد «16 نظامی آمریکایی برای مداوا به کویت منتقل شده‌اند که در نتیجه حملات موشکی ایران به پایگاه عین الاسد مصدوم شده‌اند.»

در طول چند روز گذشته برای دومین بار است که مقامات آمریکایی به‌صورت رسمی خبر انتقال مجروحان به خارج از عراق را اعلام می‌کنند. یک هفته قبل مرکز فرماندهی آمریکا اعلام کرد 11 نظامی این کشور را از پایگاه هوایی عین الاسد برای مداوا و مراقبت پزشکی به آلمان انتقال داده است. مقامات آمریکایی جراحت این سربازان را «ضربه مغزی ملایم» خواندند.

مرکز فرماندهی آمریکا (سنتکام) بلافاصله آماری درباره تعداد نظامیانی که مجروح شده‌اند نداد و حتی مقامات آمریکایی بلافاصله مدعی شدند حملات موشکی ایران به پایگاه هوایی عین الاسد هیچ‌گونه تلفات جانی نداشته است اما با گذشت زمان  آمریکایی‌ها به‌صورت تدریجی در حال نشان دادن بخشی از واقعیت‌های حملات انتقامی ایران به پایگاه هوایی آمریکا هستند.



تاريخ : چهار شنبه 2 بهمن 1398برچسب:خبر,اخبار,خبر فوری,سقوط,هواپیما,بوئینگ 737,عینالاسد,عین الجسد, | 14:31 | نويسنده : مسعود |