خبر فوری:

 

«ساغر کسرایی» یا مصی علینژاد 2  کیست؟

 

 

 

ساغر اریکا کسرایی به دنبال راهی برای براندازی در ایران از کنگره آمریکا تا پارلمان رژیم صهیونیستی را جست‌وجو کرده و به نظر می‌آید توانسته است توجه بخشی از محافظه‌کاران آمریکا را به خود جلب کند.

 

 

سرویس جهان شرق - ۶ ژانویه ۲۰۲۰ (۱۶ دی‌ماه ۹۸) سه روز بعد از شهادت سپهبد قاسم سلیمانی در حمله پهپادی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد در عراق ویدیویی تحت عنوان «حقیقت از زبان یک ایرانی» و با هشتگ «ایرانی‌ها از سلیمانی متنفرند» در شبکه‌های اجتماعی از جمله یوتیوب و فیس‌بوک منتشر شد. این ویدیو به شکلی غیرطبیعی حدود ۱۰ میلیون بازدید داشت (بیش از ۵/۶ میلیون بازدید در یوتیوب و ۳/۷ میلیون بازدید در فیس‌بوک)، در رسانه‌های غربی و بعضاً عربی بازتاب پیدا کرد و سازنده آن بلافاصله در شبکه‌های عمدتاً محافظه‌کار آمریکایی برای مصاحبه دعوت شد. در این ویدیو زنی به نام «ساغر اریکا کسرایی» به زبان انگلیسی ادعا می‌کند که مردم ایران از ترور شهید سلیمانی خوشحالند و قدردان ترامپ هستند. کسرایی خودش را کارشناس مسائل ایران، عراق، سوریه و به طور کلی خاورمیانه معرفی می‌کند و حتی خواستار آن می‌شود که افرادی که «از شرایط داخل ایران خبر ندارند، نظراتشان را نزد خودشان نگه دارند» تا نکند «واقعیت‌های ایران» به گونه دیگری در دنیا منعکس شود. 

 

 

 

ساغر اریکا کسرایی، از کار در دفتر یک نماینده جمهوری‌خواه آمریکایی تا دیدار با مقامات ارشد رژیم صهیونیستی را در کارنامه دارد (+)

 

البته مراسم‌های تشییع و یادبود برای حاج قاسم در شهرهای مختلف ایران و حتی کشورهای دیگر به خوبی واقعیت‌های ایران و محبوبیت سردار شجاع ایرانی را به دنیا مخابره کرد و حتی معادلات دولت آمریکا را نیز وادار به اصلاح کرد.

از طرف دیگر، ناگفته پیداست که ادعاهای کسرایی در ویدیویش واقعیت ندارند و تنها یک نمونه از این دروغ‌ها این است: کسرایی در ویدیوی خود می‌گوید: «ما را در مدرسه مجبور می‌کردند بگوییم «مرگ بر آمریکا». من ۷ سالم بود. چه‌می‌دانستم دارم چه می‌گویم!» این در حالی است که کسرایی به گفته خودش در جریان انقلاب اسلامی، یعنی زمانی که دو سال بیش‌تر نداشت، با خانواده‌اش از ایران فرار کردند و وقتی ۷ سالش بود به آمریکا رفت. حال، این‌که چه کسی در آمریکا او را مجبور می‌کرده «مرگ بر آمریکا» بگوید، سؤال مهمی است.

اما سؤال مهم‌تر این است که ساغر کسرایی کیست و چرا در شرایط کنونی سربرآورده است. نگاهی گذرا به حساب‌های کاربری کسرایی در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که وی صرفاً یک منتقد به سیاست‌های ایران یا نظام جمهوری اسلامی نیست، بلکه وابسته به منابع دیگری است که در ادامه گزارش بیش‌تر به آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

از کنگره آمریکا تا پارلمان رژیم صهیونیستی؛ ساغر کسرایی کیست؟

ساغر اریکا کسرایی، ۴۲ ساله، متولد ایران است، اما از آن‌جایی که پدرش از خانواده‌ای بهایی بود، پس از انقلاب اسلامی ایران به ایتالیا و سپس در سن ۷ سالگی به آمریکا رفت . وی اکنون در واشینگتن ساکن است و طی سال‌های گذشته در آمریکا با نهادهای سیاسی مانند مجلس نمایندگان و ارگان‌های دولتی مانند اف‌بی‌آی همکاری کرده است. او خودش را یک فعال حقوق بشر ایرانی-آمریکایی با ۱۲ سال سابقه معرفی می‌کند، اگرچه تعریف «فعال حقوق بشر» از نظر کسرایی با آن‌چه که احتمالاً در ذهن شماست تفاوت زیادی دارد.

کسرایی از منتقدان سیاست‌های باراک اوباما در قبال ایران بود و همزمان با فعالیت در جنبش‌های به‌اصطلاح دانشجویی ایرانی در آمریکا تلاش می‌کرد تا از امضای توافق هسته‌ای جلوگیری کند، چراکه معتقد بود رویکرد اوباما درباره جمهوری اسلامی بیش از اندازه سازش‌کارانه است.

وی در سابقه شغلی خود دستیاریِ شخصی برای «ترنت فرانکس» نماینده جمهوری‌خواه سابق ایالت آریزونا در مجلس نمایندگان آمریکا و پیش از آن کار به عنوان کارشناس پزشکی قانونی در اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) را دارد. اما این‌ها تنها «فعالیت‌های حقوق بشری» کسرایی نیستند.

خانم کسرایی یک برانداز تمام‌عیار و بلکه چیزی بیش‌تر است. چنان‌که شواهد نشان می‌دهند، یکی از صمیمی‌ترین دوستان کسرایی «امیرعباس فخرآور» رئیس سنای «کنگره ملی ایرانیان» از گروه‌های فعال آمریکایی در جهت براندازی جمهوری اسلامی از جمله با حمایت از تشدید تحریم‌ها [۶] و کسی است که ایدئولوژی‌اش «سرنگونی کامل نظام جمهوری اسلامی و جایگزینی آن با یک نظام سکولار» است.

کسرایی که سابقه ملاقات با «جان مک‌کین» سناتور جمهوری‌خواه و کهنه‌کار ایالت آریزونا و از دشمنان قسم‌خورده جمهوری اسلامی را دارد، پس از انتخابات سال ۱۳۸۸ علاوه بر دیدار با سیاستمداران آمریکایی از جمله «جیمز وولسی» رئیس سابق سی‌آی‌ای در دهه ۱۹۹۰ میلادی و بستن دست‌بندهای جنبش سبز دور دست آن‌ها، بخشی از «فعالیت‌های انسان‌دوستانه» خود را در فلسطین اشغالی و از طریق دیدار با مقامات، نمایندگان پارلمان، افراد آکادمیک و اندیشکده‌های رژیم صهیونیستی پیگیری کرد.

وی طی سفری به تل‌آویو همراه با فخرایی، یکی از دست‌بندهای سبزش را هم به «زیپی لیونی» وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی تقدیم نمود. البته کسرایی قبلاً هم علاقه‌اش با رژیم صهیونیستی را ثابت کرده بود، از جمله با بازی [۸] در به‌اصطلاح «مستند» سال ۲۰۱۵ با نام «امید: تولد دوباره اسرائیل».

 

 

ساغر کسرایی در کنار «جان مک‌کین» سناتور سابق جمهوری‌خواه و از دشمنان قسم‌خورده ایران که سال ۲۰۱۸ فوت کرد (+)

 

۷۰,۰۰۰ دنبال‌کننده، ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ بازدید؟

بررسی سابقه حضور کسرایی در شبکه‌های اجتماعی اولین نشانه‌ای است که نشان می‌دهد شهرت کسرایی و آمار بازدید قابل‌توجه ویدیوی جدیدش مصنوعی و ساختگی است. فعالیت کسرایی در فیس‌بوک همزمان با اغتشاشات سال ۸۸ و با انتشار فیلم‌هایی از این اغتشاشات آغاز شد. وی از آن زمان تا کنون فعالیت‌هایش در فیس‌بوک را تقریباً منحصراً به انتقاد از جمهوری اسلامی و به اشتراک گذاشتن فیلم‌ها و تصاویر اعتراضات یا اغتشاشات مردمی در ایران اختصاص داده است [۱۰] . حساب کاربری کسرایی در فیس‌بوک (پس از ۱۰ سال فعالیت) کم‌تر از ۳۲ هزار دنبال‌کننده یا فالوور (به طور دقیق‌تر، تا لحظه نگارش این گزارش ۳۱,۶۷۴ دنبال‌کننده) دارد.

 

اسناد دولت آمریکا درباره کسرایی چه می‌گویند؟

این خبرگزاری آمریکایی در ادامه با اشاره به آمار بازدید میلیونی ویدیوی کسرایی در یوتیوب و فیس‌بوک، در بخش مهمی از گزارش خود می‌نویسد:

کسرایی در پروفایل خود در وب‌سایت لینکداین اشاره یا به همکاری‌اش با لیندن نکرده و در گفت‌وگو با بازفیدنیوز می‌گوید کاری که برای این کمپانی لابیگر در واشینگتن انجام می‌داده صرفاً تدارکات بوده است: «یک پروژه کوتاه به عنوان مشاور.» کسرایی می‌گوید: «من مستقیماً برای لیندن کار می‌کردم و به تأمین تدارکات جلسات در واشینگتن کمک می‌کردم. کارم فقط تسهیل و هماهنگی نشست‌ها برای لیندن بود.» این در حالی است که اسناد عمومی بایگانی‌شده از طریق «لایحه ثبت‌نام عوامل خارجی» [قانونی که عوامل نیابتی خارجی را ملزم به ثبت‌نام رسمی نزد دولت آمریکا می‌کند] نشان می‌دهند وی سال گذشته به عنوان یک لابیگر پاره‌وقت کار کرده است، واقعیتی که پیش از این هم «المانیتور» [پایگاه خبری آمریکایی متمرکز روی خاورمیانه] به آن اشاره کرده بود. طبق فرم ثبت‌نام کسرایی، کار او شامل «برنامه‌ریزی و هماهنگی جلسات با دولت [آمریکا]، نمایندگان تجاری و اندیشکده‌ها، و ارائه سایر خدمات ارتباطی دولتی در پشتیبانی از اهداف دیپلماتیک مشتری» به نمایندگی از «مرکز پشتیبانی تصمیم‌گیری لیبی (به نمایندگی از ارتش ملی لیبی)» بوده است.

 

 



تاريخ : چهار شنبه 2 بهمن 1398برچسب:, | 15:1 | نويسنده : مسعود |

 

خبر فوری:

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، به دنبال وقوع طوفان شدید زمستانی که موجب بارش برف و تگرگ از تگزاس تا میشیگان شده است، چندین تن جان باختند و بیش از هزار پرواز لغو شد.

این طوفان همچنین باعث قطع شدن برق صد‌ها هزار نفر در پنج ایالت آمریکا شد.

 

 



تاريخ : چهار شنبه 2 بهمن 1398برچسب:خبر,خبرفوری,یخبندان,طوفان,آمریکا,خطر,مرگ, | 14:55 | نويسنده : مسعود |

 

خبر فوری:

 

روحانی گفت: ساکنان کاخ سفید نمی‌توانند برای ملت ایران تصمیم بگیرند، بلکه این مردم هستند که در کاخ ایمان مقاومت و روحیه بلندشان تصمیم گیری می‌کنند.

به گزارش خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور روز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت با اشاره به خطبه‌های مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران و تاکید ایشان بر مساله قدرت ملی و توانمند شدن گفت: بزرگترین قدرتی که خداوند در کشور ما قرار داده است قدرت ملی و مردمی است و مردم ایران بزرگترین قدرت ما هستند و هیچ قدرتی بالاتر از حضور، ایستادگی، فداکاری و اتحاد مردم نداریم.

رئیس جمهور تصریح کرد: هر کجا با مشکل مواجه شدیم، با حضور، اتحاد و وفاق مردم از این مشکلات عبور کردیم.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه هراس عمده دشمنان از قدرت اقتصادی، نظامی و امنیتی کشورمان نیست، گفت: دشمنان از قدرت مردمی و فرهنگی ایران به شدت در هراس هستند چرا که ملتی که خودش را برای ایثار و فداکاری آماده کند و در مسائل و حوادث مختلف در کنار هم باشند همچنان که در حادثه هواپیما و شهادت فرمانده بزرگ کشورمان سردار سلیمانی در کنار هم قرار گرفتند، چنین ملتی از قدرت بسیار عظیم و بزرگی برخوردار است و شکست ناپذیر است.

رئیس جمهور گفت: تا زمانی که لطف خدا بر بالای سرمان باشد و مردم متحد و همدل باشند از هیچ چیزی هراسی نداریم.

حجت‌الاسلام روحانی تقویت قدرت اقتصادی را مورد تاکید قرار داد و گفت: اینکه امروز در سایه صادرات غیرنفتی درآمد‌های کشورمان افزایش یافته و ۲۰ میلیارد دلار صادرات به بانک مرکزی و سامانه نیما واریز شده، این نشان دهنده قدرت اقتصادی کشورمان در سایه صادرات غیرنفتی است.

رئیس جمهور با تأکید بر لزوم توجه به تقویت حوزه توریسم و گردشگری گفت: امروز کشور‌هایی در جهان هستند که به اندازه درآمد نفتی ما در یک سال معمولی، از بخش توریسم درآمد دارند و کشور ما می‌تواند با توجه به برخورداری از امنیت و آثار تاریخی، تنوع اقلیمی و زیبایی‌های طبیعی بالاترین درآمد را از لحاظ توریسم داشته باشند.

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به اینکه وقتی از قدرت صادراتی برخوردار باشیم به طور طبیعی تولید نیز افزایش پیدا می‌کند، اظهار داشت: اگر صادرات داشته باشیم تولیدات کشورمان می‌تواند حتی جمعیتی یک میلیاردی را هم پوشش دهد و حتی تولیدات خود را به کشور‌هایی مانند هند، چین و کشور‌های همسایه و اطراف نیز صادر کنیم، اما اگر قدرت صادراتی نداشته باشیم در نهایت شاید بتوان صرفا نیاز‌های داخل کشور را تامین کرد.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه قدرت اقتصادی بدون قدرت سیاسی امکان پذیر نیست، گفت: نمی‌توان با دنیا رابطه و تعامل نداشته باشیم، اما قدرت اقتصادی پیدا کنیم. بدون تردید اگر بخواهیم تولیداتمان افزایش پیدا کند باید بازار‌های دیگر را در اختیار داشته باشیم و بنابراین در اقتصاد مقاومتی توجه به حوزه درون‌زا و برون‌زا مورد تاکید قرار گرفته است، اما ظاهرا عده‌ای برون‌گرا را درون‌زا می‌خوانند.

حجت‌الاسلام روحانی اضافه کرد: بخش بزرگی از مقوله اقتصاد مقاومتی درباره صادرات است لذا باید صادرات و ارز داشته باشیم تا حوزه تولید پیشرفت کند. همچنین باید بتوانیم کالا‌های مورد نیاز خود را وارد کنیم و در مقابل کالا‌های تولید شده را صادر کنیم. البته هر چقدر به سمت خودکفایی و خوداتکایی حرکت کنیم نشان دهنده توانمندی و هنرمان است، اما در عین حال باید به سمت صادرات هم حرکت کنیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: بدون صادرات نمی‌توانیم رقابت و پیشرفت علمی داشته باشیم و پیشرفت علمی و فناورانه در سایه رقابت و حضور در بازار‌های جهانی است.

حجت‌الاسلام روحانی گفت: اگر توان سیاسی نداشته باشیم حتی اگر بتوان قدرت اقتصادی را در داخل ایجاد کرد و این ناممکن با عصای موسایی ممکن شود، این قدرت در منطقه و جهان تاثیرگذار نخواهد بود.

رئیس جمهور اضافه کرد: اگر از گاز، نفت و توان خدمات فنی- مهندسی برخوردار باشیم چنین توانمندی و ظرفیت‌هایی در حد خودکفایی داخلی است و زمانی تاثیرگذار است که بتوانیم آن را به سایر کشور‌ها صادر کنیم.

حجت‌الاسلام روحانی تأکید کرد: قدرت اقتصادی در کنار قدرت سیاسی، فرهنگی و امنیتی ساخته می‌شود و قابل جدا کردن نیست و اگر کسی تصور می‌کند می‌توان این‌ها را از هم جدا کرد بدون تردید مسائل استراتژیک دنیا را به خوبی درک نکرده است.

رئیس جمهور تصریح کرد: باید دستورالعمل رهبری را مبنی بر افزایش قدرت به صورت حساب شده عملی کنیم.

حجت‌الاسلام روحانی گفت: اگر کسی در کشور می‌خواهد اقدامی انجام دهد که با قدرت ملی کشورمان سازگار نیست حتما مسوول است و باید در برابر مردم پاسخگو باشد. اگر کسی کلام، سخن و مصوبه‌اش به یک تنش غیرضروری تبدیل شود باید به مردم پاسخگو باشد و اگر قوانین و مقرراتی تصویب می‌شود که رابطه بانکی و مالی کشورمان را با دنیا دچار مشکل می‌کند باید در مقابل آن مسئول بوده و به مردم جوابگو بود.

او افزود: هیچ نهاد غیر انتخابی در کشور وجود ندارد و همه نهاد‌ها و مسوولین مشروعیت خود را از اراده و خواست مردم کسب می‌کنند؛ بنابراین به همین دلیل است که مردم را پای صندوق رای دعوت می‌کنیم والا چه لزومی دارد که اکثریت مردم در انتخابات شرکت کنند.

حجت‌الاسلام روحانی بیان کرد: اینکه خداوند به پیامبر خویش دستور می‌دهد که با مردم مشورت کن و از زنان و مردان بیعت بگیر، به خاطر این است که بخش بزرگی از مشروعیت اجتماعی و حقوقی از جانب مردم حاصل می‌شود و به همین دلیل هر کاری در کشور انجام می‌دهیم نباید رضایت عامه نادیده گرفته شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: رضایت خاصه و رضایت یک جناح و یک قوم ما را به جایی نمی‌رساند و باید رضایت عامه مردم را مدنظر قرار دهیم و بر این اساس اقدام و حرکت کنیم.

حجت‌الاسلام روحانی افزود: اگر مردم به خوبی بدانند که امروز و فردا رای و نظر آنها حاکم است بی‌تردید اگر از عملکرد فردی ناراضی بودند در انتخابات بعدی می‌توانند جبران کنند و در چنین حالتی به آینده امیدوارتر خواهند بود.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت انتخابات آتی و قدرت سیاسی و اجتماعی حاصل از آن، اظهار کرد: باید همه پای صندوق آرا حضور پیدا کنند و درست است که باید با دقت افرادی که شرایط لازم را دارند، برگزینند، اما نباید هدف را فراموش کنیم و هدف اصلی حضور اکثریت قاطع مردم پای صندوق آرا است والا می‌توان انتخاباتی مانند بعضی از کشور‌ها حتی برخی از کشور‌های اروپایی با حضور ۱۵ و ۲۰ درصدی مردم برگزار کرد، اما چنین انتخاباتی مورد رضایت ما نیست و هیچ وقت نخواستیم که در انتخابات حضور مردم کمرنگ باشد.

حجت‌الاسلام روحانی با طرح این سوال که حضور پرشور مردم را چگونه می‌توان ایجاد کرد، اظهار کرد: بدون تردید تنها عامل ایجاد چنین شرایطی وجود فضای رقابتی است و مردم بایستی به سلامت، امنیت و رقابتی بودن انتخابات اطمینان داشته باشند.

رئیس جمهور تصریح کرد: اگر توصیه و نصیحت به دیگران مورد رضایت آن‌ها نیست، اما به وزارت کشور، استانداران، فرمانداران و مردم عزیز توصیه می‌کنم اهمیت انتخابات را مدنظر قرار داده و با قوت به پای صندوق آرا بیایند.

حجت‌الاسلام روحانی تصریح کرد: همه باید بدانند که بالاتر از مردم و بالاتر از قانون، هیچ نهادی مقدس نیست.

رئیس جمهور گفت: وقتی رهبری دستور می‌دهند که قدرتمند شویم این قدرت با حضور و تلاش و تعامل با جهان حاصل می‌شود و باید با همه توان این توصیه رهبری را اجرایی کنیم و در این زمینه خطبه‌های مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار دهیم. بی‌تردید اگر در کنار یکدیگر حرکت کنیم می‌توانیم از مشکلات عبور کنیم.

حجت‌الاسلام روحانی تصریح کرد: کسانی که در کاخ سفید نشسته‌اند نمی‌توانند برای ملت ایران تصمیم بگیرند بلکه این مردم هستند که در کاخ ایمان مقاومت و روحیه بلندشان تصمیم گیری می‌کنند. امروز باید با اتحاد و در کنار یکدیگر در مسیر پیشرفت حرکت کنیم.



تاريخ : چهار شنبه 2 بهمن 1398برچسب:خبر,اخبار,خبرفوری,کاخ سفید,رقابتی,سیاست,آمریکا, | 14:36 | نويسنده : مسعود |

 

خبر فوری :

 

 

فرماندهی تروریست‌های آمریکایی: مصدومان بیشتری از عین‌الاسد در راه است

فرماندهی تروریست‌های آمریکایی با اعلام اینکه نظامیان بیشتری از پایگاه هوایی عین‌الاسد عراق برای مراقبت پزشکی به آلمان منتقل شده‌اند، خاطرنشان کرد: «احتمال افزایش مجروحان وجود دارد.»

 

به گزارش گروه بین‌الملل خبر گذاری تسنیم ، مرکز فرماندهی نیروهای آمریکا در خاورمیانه (سنتکام) اواخر روز سه‌شنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد نظامیان بیشتری از پایگاه عراقی عین الاسد به یک مرکز پزشکی آمریکا در آلمان انتقال داده شده‌اند.

در بیانیه سنتکام  نوعی تناقض دیده می‌شود، در این بیانیه آمده است؛ «ضرورتی برای انجام این کار نداشت اما لازم بود تا مراقبت‌های بیشتری انجام شود». همچنین در ادامه بیانیه یادآوری شده: «ممکن است مجروحان بیشتری در آینده تشخیص داده شود.»

این بیانیه سنتکام سه روز پس از گزارش روزنامه کویتی «القبس» صورت گرفته است. القبس یکشنبه (29 دی ماه) خبر داد «16 نظامی آمریکایی برای مداوا به کویت منتقل شده‌اند که در نتیجه حملات موشکی ایران به پایگاه عین الاسد مصدوم شده‌اند.»

در طول چند روز گذشته برای دومین بار است که مقامات آمریکایی به‌صورت رسمی خبر انتقال مجروحان به خارج از عراق را اعلام می‌کنند. یک هفته قبل مرکز فرماندهی آمریکا اعلام کرد 11 نظامی این کشور را از پایگاه هوایی عین الاسد برای مداوا و مراقبت پزشکی به آلمان انتقال داده است. مقامات آمریکایی جراحت این سربازان را «ضربه مغزی ملایم» خواندند.

مرکز فرماندهی آمریکا (سنتکام) بلافاصله آماری درباره تعداد نظامیانی که مجروح شده‌اند نداد و حتی مقامات آمریکایی بلافاصله مدعی شدند حملات موشکی ایران به پایگاه هوایی عین الاسد هیچ‌گونه تلفات جانی نداشته است اما با گذشت زمان  آمریکایی‌ها به‌صورت تدریجی در حال نشان دادن بخشی از واقعیت‌های حملات انتقامی ایران به پایگاه هوایی آمریکا هستند.



تاريخ : چهار شنبه 2 بهمن 1398برچسب:خبر,اخبار,خبر فوری,سقوط,هواپیما,بوئینگ 737,عینالاسد,عین الجسد, | 14:31 | نويسنده : مسعود |

 خبر فوری:

 

تهران - ایرنا - سخنگوی نیروی انتظامی حفظ نظم و امنیت عمومی و آرامش جامعه در همه عرصه‌ها را خط قرمز ناجا دانست و گفت: طرح موضوعی نباید سبب دغدغه و نگرانی مردم بویژه در فضای مجازی شود و نباید این فضا را در هر صورت به حال خود رها کنیم.  

سردار احمد نوریان روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کارکنان پرتلاش مدافع حفظ نظم و امنیت به صورت ۲۴ فعال بوده و در غم و شادی مردم پای کار هستند.

وی تصریح کرد: در واقع هر موضوعی که موجب ایجاد دغدغه و نگرانی در جامعه شود با آن برخورد خواهیم کرد زیرا حفظ نظم و امنیت عمومی از مهم ترین وظائف ناجا است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی با بیان اینکه پیگیری و انجام برخی اقدامات متخلفان فضای مجازی به عهده پلیس فتا است، افزود: هر موضوعی از جنس جرم که در فضای مجازی رخ دهد بطور قطع پلیس فتا آن را پیگیری خواهد کرد.

سردار نوریان اظهار داشت: در واقع هر گونه شایعه ای در فضای مجازی که بخواهد ذهنیت مردم را به خود مشغول کرده و مقدمات جرم را فراهم سازد و خبر آن توسط هر شخص یا دستگاهی منتشر شود، مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

سخنگوی نیروی انتظامی افزود: فضای مجازی، فضایی کنترل شده نیست و با هر موضوعی که موجب خدشه دار شدن امنیت عمومی شود بنا به نوع آن، با آن جرم به هر میزان که بخواهد امنیت جامعه را به خطر بیاندازد، برخورد خواهد شد.

معاون اجتماعی ناجا با بیان اینکه ارتباط جرم و برخورد با آن بستگی به آثار بجای مانده از آن خواهد داشت، گفت: با هر موضوعی و عواملی که موجب مخدوش شدن امنیت عمومی شود، برخورد خواهد شد.



تاريخ : دو شنبه 30 دی 1398برچسب:خبر,خبرگذاری,فضای مجازی,امنیت مجازی,پلیس, | 14:12 | نويسنده : مسعود |

خبر فوری:

 

تأکید رئیسی بر پرداخت فوری غرامت به بازماندگان قربانیان هواپیمای اوکراینی

 

رئیس قوه قضائیه از دلجویی و تماس نمایندگانش با تمام خانواده‌های ایرانی سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی خبر داد و بر ضرورت پرداخت فوری غرامت به بازماندگان قربانیان تاکید کرد.

 

ه گزارش گروه اجتماعی خبر گذاری تسنیم ، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه‌قضائیه، فرمایشات مقام معظم رهبری در نماز جمعه اخیر تهران را راهبردی خواند و اظهار کرد: حضور مردم در این اجتماع عظیم، نماد وحدت امت و امام و پیوند همیشگی مردم و نظام جمهوری اسلامی بود. دشمن تصور می‌کرد بتواند با القای شبهه و شایعات، وانمود کند مشکلات، نارضایتی‌ها و نگرانیها، در رابطه میان مردم و نظام خلل وارد می‌کند اما حرکت میلیونی مردم عزیز در تشییع پیکر شهید سلیمانی، نماد پیوند مردم با نظام و رأی به مقاومت و ایستادگی مقابل دشمن بود و حضور در نماز جمعه تهران نیز از روزهای به یادماندنی انقلاب شد.

رئیس قوه‌قضائیه ادامه داد: فرمایشات مقام معظم رهبری، نقشه راه برای همه مردم و به‌ویژه مسئولان بود که تلاش کنند کشور قوی شود. اینجا فقط بحث قوت نظامی مطرح نیست زیرا قدرت دفاعی، تنها یکی از جلوه‌های اقتدار است. آنچه در فرمایش رهبر معظم انقلاب باید مدنظر قرار گیرد این است که قوت مورد تأکید ایشان در همه حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، تعاملات بین المللی و ... است.

رئیسی به موضوع قوت در عرصه قضائی پرداخت و با بیان اینکه اجرای عدالت، مبارزه با فساد و اجرای قانون به صورت پیگیرانه، هماهنگ و مستمر، از جلوه‌های قوت نظام قضایی کشور است، بر لزوم رسیدگی قوی به دعاوی و پیگیری و دفاع جانانه از حقوق مردم تأکید کرد و افزود: همه همکاران ما در دستگاه قضایی، مخاطب فرمایش مقام معظم رهبری هستند و این فرمایش‌ها باید با حضور خالصانه مدیران و انجام وظایف قانونی، به صورت کامل تحقق یابد. این موضوع هم تنها با سخنرانی اتفاق نمی‌افتد بلکه باید همانند شهید سلیمانی در صحنه حضور داشت. مکتب سردار سلیمانی (رضوان الله تعالی علیه)، مکتب حضور و خدمت خالصانه به مردم است و ایشان نماد خدمت خالصانه به مردم شدند.

رئیس قوهقضائیه ادامه داد: یکی دیگر از مواردی که در سخنان مقام معظم رهبری به عنوان یک نقشه راه باید مورد توجه قرار گیرد، این است که به هیچ عنوان نباید به دشمن اعتماد کرد. مردم ما از دوران گذشته تاکنون این تجربه را دارند که اعتماد به غرب، دستاوردی جز خسارت ندارد. در این راستا آنچه برای همه ما به عنوان یک وظیفه وجود دارد، خدمت خالصانه به مردم و ناامیدکردن دشمنان است و امیدواریم آنچه رهبر معظم انقلاب فرمودند، آویزه گوش همگان قرار گیرد.

رئیسی همچنین با اشاره به حادثه سیل در سیستان و بلوچستان، صبوری مردم بلوچ و سیستانی را زبانزد دانست و با قدردانی از تلاشهای مردم، دولت، نهادهای انقلابی، نیروهای نظامی و دستگاه‌های امدادی برای کمک رسانی به مردم سیل‌زده اظهار کرد: در بخش امدادرسانی، گام خوبی برداشته شده است اما گام بعدی که بسیار مهم است، جبران خسارت‌های مادی است که باید با توجه به برودت هوا، هرچه زودتر برداشته شود و خانههای آسیب دیده به سرعت مورد بازسازی قرار گیرد.

رئیس قوه قضاییه همچنین به مردم مناطق سیلزده اطمینان داد که با تلاش های دستگاه قضایی، هیچگونه نگرانی راجع به تثبیت مالکیت مردم بویژه اراضی کشاورزی نداشته باشند و ابراز امیدواری کرد که آلام مردم گرفتار سیل با حضور مردم و نهادهای انقلاب و همچنین پیام دلنشین و آرامش بخش مقام معظم رهبری و پیگیری مسئولان و مدیران، هر چه زودتر کاهش یابد.

رئیسی همچنین در بخشی از جلسه امروز، از دلجویی و تماس نمایندگان رئیس قوه قضاییه با تمام خانواده‌های ایرانی سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی خبر داد و بر ضرورت پرداخت فوری غرامت به بازماندگان قربانیان تاکید کرد.



تاريخ : دو شنبه 30 دی 1398برچسب:خبر,خبر گذاری,خبر فوری,هواپیما اوکراین,غرامت,خطای انسانی, | 14:1 | نويسنده : مسعود |

 

 

خبر فوری:

 

 

رشد اقتصادی انگلیس ماه نوامبر به منفی ۰.۳ درصد رسید.

 

مرکز آمار انگلیس در گزارشی اعلام کرد که رشد اقتصادی این کشور در ماه نوامبر برای نخستین بار از سال ۲۰۱۲ به منفی ۰.۳ درصد رسیده است. رشد اقتصادی در بسیاری از بخش های مهم اقتصادی این کشور در حال حاضر در سطح صفر درصدی یا منفی قرار دارد.

تحلیل‌گران موسسه " کپیتال اکونومیکس" در گزارشی در همین رابطه نوشتند: تعطیلی برخی از سایت های تولید خودرو در انگلیس به دلیل مساله برگزیت تاثیر زیادی روی بخش تولید این کشور گذاشته است. بخش تولید در این ماه رشد منفی ۱.۷ درصدی را تجربه کرده و بخش خدمات نیز که ۸۰ درصد تولیدات ناخالص داخلی انگلیس را تشکیل می دهد، ۰.۳ درصد کوچک شده است.

هم‌چنین دیگر داده های منتشرشده توسط مرکز آمار انگلیس نشان می‌دهد که واردات این کشور در ماه نوامبر در مقایسه با ماه قبل ۷.۸ درصد کاهش داشته است. تراز تجاری انگلیس در این ماه به چهار میلیارد پوند رسید که ۵.۳ میلیارد پوند بیشتر از کسری ثبت شده در ماه قبل است.

با وجود رشد منفی ماهانه، دولت اعلام کرده که رشد اقتصادی در سه ماهه منتهی به نوامبر ۰.۱ درصد اندازه گیری شده است. به گفته کارشناسان، چشم‌انداز اقتصاد انگلیس در بلندمدت کماکان در سطح ناامید کننده ای باقی مانده است و انتظار نمی‌رود که رشد این کشور در ماه های پیش رو افزایش محسوسی را تجربه کند.

متوسط رشد اقتصادی انگلیس در بازه زمانی ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۹ معادل ۰.۵۱ درصد بوده است که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به سپتامبر ۱۹۹۹ با دو درصد و کمترین رقم ثبت شده نیز مربوط به نوامبر ۲۰۰۸ با منفی ۰.۲ درصد بوده است.

اکنون اندرو بیلی، رئیس جدید بانک مرکزی انگلیس کار بسیار دشواری در خصوص تنظیم سیاست های پولی خواهد داشت و وی باید بین پایین نگه داشتن نرخ بهره و اتخاذ سیاست انبساطی برای کمک به تحقق وعده‌های دولت در حوزه رشد دست به انتخاب بزند. وی پیش‌تر در جمع اعضای کمیته پولی بانک مرکزی گفته بود: باید یک شروع جدید برای اقتصاد  انگلیس رقم بخورد هر چند که ابرهای تیره برگزیت هنوز بر روی فعالیت های اقتصادی و تجاری سایه انداخته است.

 



تاريخ : چهار شنبه 25 دی 1398برچسب:خبر,اخبارفوری,رشد اقتصادی,انگلستان,سیاست,اقتصاد, | 9:17 | نويسنده : مسعود |
 
 
خبر فوری:
 
 
 
 
رییس پلیس راه شمال استان کرمان از واژگونی اتوبوس «مشهد _ بندرعباس» و جان باختن ۷ تن خبر داد.

سرهنگ "علی اکبر نصیری" رییس پلیس راه شمال استان کرمان در تشریح جزییات این خبر گفت: بامداد چهارشنبه ۲۵ دی ماه در ساعت ۲ و ۴۳ دقیقه در کیلومتر ۴۵ محور کرمان به بردسیر به علت واژگونی اتوبوس مشهد به بندرعباس ۷ نفر جان باختند و هم اکنون ۷ نفر از مصدومین این حادثه در بیمارستان های شهر بستری هستند.

وی به علت حادثه اشاره کرد و افزود: تخطی از سرعت مطمئنه در جاده لغزنده علت اصلی این حادثه است.

به گزارش ایسنا، جان باختگان این حادثه شامل ۵ زن و ۲ مرد که در رده سنی حدودا ۱۸ تا ۶۰ سال قرار دارند.

 



تاريخ : چهار شنبه 25 دی 1398برچسب:خبر,اخبارفوری,واژگونی اتوبوس,حادثه,بندرعباس,مشهد, | 9:12 | نويسنده : مسعود |
 
 
 
 
 
خبر فوری :
 
 
 
ایران در میان چهار کشور سازنده توربین‌های گازی جهان
 
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق وزارت نیرو گفت: کشور ما در عرصه‌های مختلف از جمله تولید توربین ژنراتور‌های گازی به خودکفایی رسیده و در میان چهار شرکت سازنده توربین گاز جهان قرار بگیرد.

 

محمدولی علاءالدینی مدیرعامل شرکت مادرتخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق وزارت نیرو در گفت‌وگویی  ، با اشاره به اینکه صنعت آب و برق در گذشته وابستگی زیادی به واردات داشته است، گفت: پس از تشکیل این شرکت در سال ۱۳۴۷ دفاتری در خارج از کشور به منظور واردات تکنولوژی و کالا‌های مورد نیاز صنعت آب و برق ایجاد شده بود، ولی توانمندی متخصصان داخلی و دستاورد‌های این صنعت در طی سالیان اخیر موجب شده است تا ساتکاب ماموریت پیدا کند که دفاتری در خارج از کشور طبق مصوبه مجمع عمومی برای صادرات دانش فنی و تجهیزات تولیدی حوزه آب و برق ایران ایجاد کند.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق ادامه داد: به تعبیری صنعت آب و برق کشورمان که پیش از این براساس نیاز‌های خود وارد کننده محصولات بود، امروز توانسته است با تلاش متخصصان داخلی توان صادرات نیز پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بخش اعظمی از تجهیزات مورد نیاز شرکت‌های آب و برق توسط متخصصان داخلی تامین می‌شود، ادامه داد: فعالیت صورت گرفته در این زمینه موجب شده است تا کشور ما در عرصه‌های مختلف از جمله تولید توربین ژنراتور‌های گازی به خودکفایی رسیده و در میان چهار شرکت سازنده توربین گاز جهان قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید:

علاءالدینی با اشاره به توان کامل ایران برای ساخت تمامی بخش‌های نیروگاه‌های گازی و صادرات آن به دیگر کشورها، افزود: همین توانایی فنی و مهندسی متخصصان صنعت آب و برق ایران موجب شده است تا در کشور‌های منطقه شاهد ساخت تاسیسات مورد نیاز این مناطق از جمله نیروگاه‌های برق از سوی شرکت‌های ایرانی باشیم.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق اضافه کرد: با تاکید بر ماموریت ابلاغی توسعه در زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی به خارج از کشور، گفت: ساتکاب با راه‌اندازی دفاتر ثابت در خارج از کشور در تلاش برای ساماندهی و فعالیت هر چه بیشتر شرکت‌های ایرانی در بازار کشور‌های هدف است.

وی با تاکید بر اینکه این دفاتر واسطه‌ای برای کمک به افزایش صدور خدمات فنی و مهندسی و هدایت کالای بخش خصوصی و دولتی به بازار کشور‌های هدف است، بیان کرد: حضور ثابت و مستمر در این کشور‌ها برای فروش محصولات ایرانی بسیار مهم است؛ از این رو راه‌اندازی این دفاتر به منظور رصد دائم بازار و شناسایی نیاز‌های کشور‌های هدف نقش مهمی در توسعه صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی صنعت آب و برق دارند.

علاءالدینی با اشاره به اینکه آب و برق در صدر صادرات خدمات فنی و مهندسی کشورمان قرار گرفته است، عنوان کرد: ایران در بسیاری از کالا‌های صنعت آب و برق دارای استاندار‌های جهانی است و قابلیت رقابت با معروف‌ترین نشان‌های تجاری دنیا را داراست.



تاريخ : چهار شنبه 25 دی 1398برچسب:خبر,اخبار,اخبارفوری,ایران,توسعه فناوری,آب و برق,توربین گازی,خودکفایی, | 9:6 | نويسنده : مسعود |

 

 

خبر فوری:

 

 بیست و چهارم دی ماه آخرین مهلت ثبت نام در سایت hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری است

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبر های فوری،  (بیست و چهارم دی ماه) آخرین مهلت ثبت نام در سایت hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری است که در لیست یارانه بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند.

 

به گزارش ایسنا، اختصاص و واریز بسته‌های کمک معیشتی برای جبران آسیب‌های ناشی از افزایش قیمت بنزین از آبان ماه آغاز و در مجموع بسته معیشتی برای ۶۰ میلیون نفر در قالب ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار واریز شد.دومین مرحله از کمک‌های معیشتی نیز ۱۰ دی‌ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد که با توجه به اضافه شدن ۴۱۹ هزار خانوار در این طرح، خانوار‌های جدید مرحله‌های اول و دوم را باهم دریافت کردند و به این ترتیب بعد از ثبت درخواست‌های مربوط به مشمولیت دریافت کمک معیشتی، تعداد خانوار‌ها در مرحله دوم به ۱۸ میلیون و ۱۲۶ هزار و ۳۷۲ نفر افزایش یافت.

 

وزارت رفاه مهلتی را برای ثبت نام سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نیستند و متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند، تعیین کرده است.

در اطلاعیه ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی وزارت رفاه آمده است که زمان ثبت درخواست دریافت بسته حمایت معیشتی برای افرادی که در لیست یارانه بگیران نقدی (۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان) نیستند و درخواست خود را در مهلت مقرر در کد دستوری #۶۳۶۹* ثبت کرده‌اند، از ساعت ۲۲ روز ۱۰ دی ماه آغاز شده و ۲۴ ام این ماه به پایان می‌رسد.

طی روز‌های سوم الی بیستم آذر ماه، ۶۶۶ هزار و ۷۷۴ سرپرست خانواری که در لیست یارانه بگیران نبودند و خود را حائز دریافت بسته حمایتی معیشتی می‌دانستند، اقدام به ثبت شماره ملی خود در کد دستوری #۶۳۶۹* کردند؛ این افراد می‌توانستند از ساعت ۲۲ روز سه شنبه۱۰ دی ماه با مراجعه به سایت hemayat.mcls.gov.ir نسبت به ثبت درخواست دریافت این بسته اقدام کنند.

این در حالیست که برای ثبت نام، سرپرست خانوار باید اطلاعات هویتی و شماره تلفن همراه خود را در سامانه ثبت کند.

بر این اساس مهلت ثبت درخواست در سایت، از ساعت ۲۲ روز دهم دی ماه به مدت ۱۴ روز (تا ۲۴ دی ماه) فراهم شد. پس از بررسی اولیه اطلاعات و تعیین وضعیت، نتیجه بررسی درخواست متقاضیان به شماره تلفن همراه ثبت شده در سامانه، پیامک خواهد شد.

مراحل و نکات لازم برای ثبت‌نام بسته معیشتی به این شرح است:

۱- ابتدا برای ورود به سامانه رسیدگی به درخواست بسته حمایت معیشتی باید از شماره ملی سرپرست خانوار استفاده کنید. شماره ملی سرپرست را به‌صورت یک عدد ۱۰ رقمی بدون فاصله و خط تیره وارد کنید. مثال: ۰۱۲۳۴۵۶۷۸۹،

۲- برای ورود به سامانه لازم است از شماره حسابی که یارانه خانوار شما به آن واریز می‌شود استفاده کنید. این شماره حساب را به‌صورت یک عدد بدون فاصله، خط تیره، نقطه و حروف وارد کنید. محدودیتی در تعداد ارقام شماره حساب وجود ندارد، مثال: ۳۳۳۳۵۵۵۵

توجه کنید که شماره کارت با شماره حساب متفاوت است و امکان ورود به سامانه با شماره کارت واریزی یارانه وجود ندارد. همچنین در صورتی که شماره حساب خود را نمی‌دانید از بانکی که یارانه شما به آن واریز می‌شود نسبت به اخذ شماره حساب خود اقدام کنید.

نکته دیگر آنکه چنانچه تغییراتی برای ساختار خانوار خود ثبت کرده‌اید، اطلاعات مربوط به ماه گذشته خود را وارد کنید.

۳- برای ورود به سامانه لازم است علاوه بر شماره ملی سرپرست، شماره ملی یکی از اعضای خانوار خود را نیز وارد کنید. شماره ملی عضو خانوار را به‌صورت یک عدد ۱۰ رقمی بدون فاصله و خط تیره وارد کنید. مثال: ۰۱۲۳۴۵۶۷۸۹

توجه کنید که چنانچه خانوار شما یک نفره است، گزینه «خانوار یک نفره» را انتخاب کنید. همچنین چنانچه تغییراتی برای ساختار خانوار خود ثبت کرده‌اید، اطلاعات مربوط به ماه گذشته خود را وارد کنید.

۴- تصویر امنیتی: این تصویر برای حفظ محرمانگی اطلاعات شما قرار داده شده است. لطفا عددی که در این تصویر نمایش داده شده است را در کادر وارد کنید.

سایر ملاحظات

– تنها از سامانه hemayat.mcls.gov.ir برای مشاهده وضعیت بسته حمایت معیشتی دولت استفاده کنید.

– چنانچه یارانه خانوار شما در سال ۹۴ یا بعد از آن قطع شده است، نیازی به ثبت نام جدید ندارید و جهت ورود به سامانه می‌توانید از تاریخ ۲۲ دی ماه ۹۸ مجدداً با شماره حسابی که قبلاً یارانه شما به آن واریز می‌شده است، مراجعه کنید.

– چنانچه تاکنون برای دریافت یارانه ثبت نام نکرده‌اید یا از اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۳ به بعد یارانه دریافت نکرده‌اید، بر روی دکمه «ثبت خانوار» کلیک کنید.

– در حفظ اطلاعات اقتصادی خانوار خود کوشا باشید.

برای «ثبت خانوار» نیز باید به این نکات توجه کنید:

– ثبت نام بسته حمایت معیشتی، برای خانوار‌هایی که تاکنون برای دریافت یارانه ثبت نام نکرده اند امکانپذیر است. همچنین خانوار‌هایی که از اردیبهشت ۹۳ به بعد یارانه دریافت نکرده‌اند نیز می‌توانند اقدام به ثبت نام کنند.

– کارکنان نیرو‌های مسلح در این سامانه ثبت نام نکنند و امور مربوط به بسته حمایت معیشتی را کما فی السابق از نهاد مربوطه پیگیری کنند.

– لازم است که اطلاعات وارد شده مربوط به سرپرست خانوار باشد و ترجیحاً شماره تلفن همراه وارد شده نیز به نام سرپرست خانوار باشد.

– پیش از ثبت اطلاعات، از صحت شماره تلفن همراه وارد شده اطمینان حاصل کنید، زیرا اطلاع رسانی‌های بعدی تنها از طریق شماره وارد شده صورت خواهد گرفت.

 



تاريخ : سه شنبه 24 دی 1398برچسب:اخبار,خبرفوری,بسته معیشتی, یارانه,ثبت نام,سرپرست خانوار, | 9:40 | نويسنده : مسعود |